BALANS 2.0 – ZMIANY W PROGRESJI

BALANS 2.0 – ZMIANY W PROGRESJI

Witajcie, dowódcy!

W poprzednich artykułach o Balansie 2.0, opisaliśmy zmiany w kluczowych mechanikach rozgrywki w Armored Warfare. W niniejszym, już ostatnim artykule z tego cyklu, przyjrzymy się temu, jako zostały dostosowane linie pojazdów i system poziomów do naszej wizji progresji po wejściu Balansu 2.0.

Ponieważ Balans 2.0 oznacza nie tylko zmiany mechaniki gry, lecz ponadto rebalans każdego pojazdu w grze, postanowiliśmy nie publikować szczegółowych danych, dotyczących zmian każdego pojazdu w porównaniu z jego stanem sprzed Balansem. Opiszemy przy tym wyczerpująco zmiany w rozgrywce. Chodzi o to, że – jak sądzimy – przytoczenie statystyk specyficznych pojazdów mogłoby spowodować, że gracze wyrobiliby sobie przedwcześnie, bo przed wypróbowaniem ulubionych pojazdów, niesłuszne zdanie na ich temat. Uważamy, że najlepszym sposobem jest pominięcie tych informacji – niech gracze sami się przekonają – bez uprzedzeń – o zmianach.

scr1

Tym samym prosimy Was, abyście potraktowali Balans 2.0 jako „nowy start” z całkowicie nową rozgrywką i balansem we wszystkich klasach.

Oprócz wyżej wymienionego balansu, do istniejących drzew technologicznych dilerów dodano nowe pojazdy. Przyświecały temu dwa główne cele:

  • Wypełnienie istniejących luk w poziomach
  • Uzupełnienie różnych gałęzi pojazdami, które oferują podobny styl gry

Pojazdy, wprowadzone w aktualizacji 0.19, po większości bazują na uprzednio już wdrożonych wariantach. Bardziej unikalne pojazdy i linie pojazdów zostaną wprowadzone w bliskiej przyszłości.

ARTYLERIA

Podczas początkowej fazy prac nad balansem 2.0 zastanawialiśmy się co zrobić z artylerią w obecnej formie. Ostatecznie doszliśmy do wniosku że artyleria jaką wszyscy znają zniknie. Zdolność zadawania przeciwnikowi uszkodzeń pośrednich który nie może odpowiedzieć na ten atak w żaden sposób nie pasowała do pozostałych mechanik Armored Warfare. Pomimo dość udanych zabiegów dzięki którym artyleria nie powodowała już takiej złości u graczy, nie udało się wyeliminować w 100% tego czynnika. Balansowanie tej klasy to nie jedyny problem, podczas tworzenia map/misji musieliśmy zaplanować również miejsca przez które artyleria może bądź nie może strzelać. Nie mogliśmy stworzyć bardzo wysokich gór, bądź wysokich budynków w niektórych miejscach, ponieważ artyleria byłaby zablokowana. Dodatkowo tylko mały odsetek populacji serwera grał na artylerii, przez co argumenty za pozostawieniem tej klasy w obecnej formie skończyły się.

scr2

Właśnie ze względu na powyższe czynniki postanowiliśmy dokonać drastycznych zmian. Do wyboru mieliśmy kilka opcji, usunąć artylerię z trybu PvP oraz jego pochodnych, bądź zmienić te pojazdy w zupełnie coś innego. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na coś innego. Obydwa drzewka zostaną zmienione w jedną linie dział samobieżnych. Pojazdy po zmianach będą zadawały wysokie obrażenia, będą celować i przeładowywać dość długo. Ich prędkość również ulegnie zmianie, będą szybsze tak jak ich prawdziwe odpowiedniki. Jednak największą zmianą będzie usunięcie trybu artyleryjskiego, pojazdy te będą posiadały taki sam celownik jak wszystkie inne. Pociski oświetlające zostaną usunięte, pozostaną tylko pociski odłamkowe oraz dymne. Ze względu na ilość zmian, damy graczom możliwość wyrażenia swojej opinii co dalej z tą klasą. Podczas testów 0.19 gracze będą mogli się wypowiedzieć, czy chcą aby klasa istniała w obecnej formie czy wolą aby pojazdy zniknęły razem z oficjalnym wprowadzeniem Balansu 2.0

MARAT SHISHKIN

Linię Marata czeka w aktualizacji 0.19 gruntowna przeróbka. Pierwszą zmianą, jaka rzuci się graczom w oko, będzie usunięcie z drzewa tego dilera lekkiego czołgu PT-76 1 poziomu. Był to co prawda ciekawy pojazd, ale nie był optymalny jak na początek gry i nie pasuje do reszty gałęzi po zaplanowanych zmianach. Dlatego zostanie usunięty z linii progresji w aktualizacji 0.19, a następnie wróci po wybalansowaniu do graczy, którzy posiadali go przed Balansem 2.0.

Jego miejsce (pierwszego pojazdu w drzewie tego dilera) zajmie przerobiony T-54. Spowoduje to następujące zmiany w gałęzi wschodnich czołgów::

  • 1 poziom: T-54: stary model wieży z 1947 r. zastąpiono nowszą okrągłą wieżą
  • 2 poziom: T-55 czyli ulepszona wersja T-54 zajmie miejsce na tym poziomie
  • 3 poziom: T-62: bez większych zmian
  • 4 poziom: T-72: bazowy Ural usunięto z 5 poziomu
  • 5 poziom: T-72A czyli ulepszony T-72 usunięto z 6 poziomu
  • 6 poziom: T-64BV: obecnie służy jako pojazd zastępczy (wypełniacz luki), w przyszłości zajmie miejsce na 6 poziomie wraz z T-72B Obr. 1985
  • 7 poziom: T-90: T-90 będzie występował we wcześniejszym wariancie T-90 i późniejszym T-90A
  • 8 poziom: T-90A: zaawansowana wersja T-90
  • 9 poziom: T-90MS
  • 10 poziom: Armata T14

Na 4 poziomie gałąź radzieckich/rosyjskich czołgów podstawowych będzie miała alternatywną linię progresji:

  • 4 poziom: T-64A
  • 5 poziom: T-80: bazowy wariant Obiektu 219SP2 z 1976 r. bez pancerza ERA
  • 6 poziom: T-80B: ulepszony wariant T-80 z 1978 r. z pancerzem ERA Kontakt-1
  • 7 poziom: T-80U z 1985 r. z nowszym pancerzem ERA Kontakt-5 i innymi ulepszeniami

Takim sposobem wszystkie główne serie T będą należycie reprezentowane w grze. Warianty serii T ucieleśniają olbrzymi skok w osiągach. T-72B na przykład ma w rzeczywistości kilkakrotnie wyższą wartość bojową niż oryginalny Ural. Potwierdziły to ostatnie konflikty zbrojne. Oprócz tego T-80 pochodzi z kompletnie innej gałęzi rozwoju i nie był bezpośrednim następcą T-72. Innymi słowy, różnice między osiągami różnych wariantów tego samego pojazdu są o wiele większe niż były na przykład podczas II wojny światowej. co uzasadnia wprowadzenie różnych wariantów na kilku poziomach i dwóch liniach.

scr3

Podobna przeróbka czeka gałąź zachodnich czołgów podstawowych:

  • 4 poziom: Chieftain Mk.2: wczesny model bez pancerza Stillbrew
  • 5 poziom: Chieftain Mk.5
  • 6 poziom: Chieftain 800/900: eksperymentalny Chieftain z pancerzem Chobham i mocnym silnikiem

Poziomy od 7 do 10 w tej gałęzi (Challenger 1, Ariete, Challenger 2 i ATDU) pozostaną bez zmian, ale w przyszłości chcielibyśmy przesunąć Ariete na bardziej pasujące miejsce i zastąpić ten pojazd Vickers Mk.7.

Gałęzie lekkich czołgów z kolei czekają dalekosiężne zmiany. Po pierwsze, lekki czołg M41 2 poziomu zostanie przeniesiony do drzewa technologicznego Sophie Wölfli. Jego miejsce zajmie FV107 Scimitar, wariant FV101 Scorpion z kal 30 mm, który zostanie na 3 poziomie. Gałąź ta będzie się prezentować jak następuje:

  • 2 poziom: FV107 Scimitar
  • 3 poziom: FV101 Scorpion
  • 4 poziom: Skorpion 90: wariant Scorpion z kal. 90 mm
  • 5 poziom: M551 Sheridan: przeniesiony na 5 poziom w ramach balansu

Begleitpanzer 57 zostanie na 5 poziomie i będzie alternatywą dla Sheridana. Poziomy 6-10 pozostaną bez zmian, przy czym XM8 8 poziomu zostanie przemianowany na M8 Buford, co wynika z tego, że XM8 w rzeczywistości nie jest bezpośrednim prototypem M8 Thunderbolt jak sugeruje oznaczenie XM8.

scr4

Z kolei odnośnie gałęzi opancerzonych wozów bojowych, AMX-10P 3 poziomu zostanie wycofany z gry do momentu kompletnej przeróbki z uwagi na fakt, że brakuje pasującego wariantu z pociskami rakietowymi. Jego miejsce zajmie BMD-1, który zostanie dozbrojony w wyrzutnię ppk Malutka. BMD-1P czyli ulepszony wariant BMD-1 z wyrzutnią Kornet, zajmie miejsce na 4 poziomie. Po tych i innych zmianach linia będzie się prezentować jak następuje:

  • 3 poziom: BMD-1: usunięty z 4 poziomu
  • 4 poziom: BMD-1P: nowy wariant z wyrzutnią Kornet
  • 5 poziom: BMD-2
  • 6 poziom: BMD-4: usunięty z 7 poziomu
  • 7 poziom: BMD-2M: technicznie to wariant BMD-2, ale wzrost jego wartości bojowej, siły ognia oraz wiek pojazdu uzasadnia jego wprowadzenie nad poziomem BMD-4
  • 8 poziom: Ramka-99
  • 9 poziom: BMPT-72
  • 10 poziom: T-15

Być może zauważyliście, że wśród opancerzonych wozów bojowych zabrakło dwóch pojazdów z listy – Warriora i Bradleya. Obydwa zostały przesunięte do gałęzi zachodnich opancerzonych wozów bojowych Sophie Wölfli oraz ulepszone – Warrior do Warrior MILAN z ppk MILAN, a BWP do wariantu M3A3.

SOPHIE WÖLFLI

Drzewo technologiczne Sophie Wölfli zostanie poddane – podobnie jak drzewo Marata Shishkina, znacznej przeróbce, w tym 1 poziom. Naszym zdaniem M113 – podobnie jak PT-76 – w obecnej formie nie jest najlepszym pojazdem na starcie i nie pasuje do nowego charakteru gałęzi. Model M113 pozostanie w grze w postaci M113 ACAV 4 poziomu, uzbrojonego w bezodrzutowe działo kal. 106 mm, przy czym nie należy tego interpretować jako przesunięcie pojazdu z 1 do 4 poziomu. Usunięcie M113 i dodanie ACAV to dwie różne sprawy.

Miejsce na 1 poziomie – jak w przypadku Shishkina, zajmie czołg podstawowy M48 Patton, który zostanie przesunięty z 2 na 1 poziom. Na poziomie 2 znajdziecie inny wariant Pattona – M48A3. M41 Walker Bulldog będzie alternatywą na 2 poziomie po przeniesieniu go z drzewa Shishkina do Wölfli. Gałąź czołgów podstawowych będzie się prezentować jak następuje:

  • 1 poziom: M48 Patton: usunięty z 2 poziomu
  • 2 poziom: M48A3 lub alternatywnie M41
  • 3 poziom: M60: po lekkich zmianach
  • 4 poziom: M60A1: lepiej chroniony M60 z ulepszoną wieżą
  • 5 poziom: M60A3 lub alternatywnie M60A2

Jak widzicie, M60A2 trafił na wyższy poziom, co odzwierciedla jego nową rolę w Balansie 2.0 – z poniekąd historyczną penetracją i wartościami opancerzenia byłby za dobry jak na 4 poziom. Historycznie rzecz biorąc, można to łatwo uzasadnić jako wybór między dwoma wariantami pojazdów: modernizacją serii M60 zgodnie z wyobrażeniami armii USA (M60A2) i jego ostateczną wersją (M60A3).

scr5

Również seria Abramsa przejdzie szereg zmian. Po pierwsze, większość czołgów Abramsa zmieni poziom:

  • 6 poziom: M1 Abrams: usunięty z 7 poziomu
  • 7 poziom: M1A1 Abrams: usunięty z 8 poziomu
  • 8 poziom: M1A2 Abrams: usunięty z 9 poziomu
  • 9 poziom: M1A2 SEP v3 Abrams: nowy pojazd z najnowocześniejszą dostępną technologią
  • 10 poziom: XM1A3

Prototyp XM1 zostanie usunięty z gry jako pojazd progresji. Być może wróci do AW w przyszłości w formie nagrody lub pojazdu premium, jako że jego eksperymentalny charakter lepiej pasuje do tej roli.

Nowy model Abramsa trafił do gry z tego samego powodu co w przypadku rosyjskich czołgów podstawowych Shishkina – dużego przyrostu mocy bojowej każdego czołgu – w w przypadku M1A2 i M1A2 SEP v3 to skok właściwie na miarę dekady (w SEP v2 wykorzystano technologię z 2005 r.). Jeśli chodzi o XM1A3, to planujemy go wstępnie zastąpić w przyszłości innym pojazdem, ale na pewno nie nastąpi to w aktualizacji 0.19.

Linia czołgów podstawowych Leopard nie uświadczy większych zmian w aktualizacji 0.19, za wyjątkiem nowego modelu Leoparda 1. Leopard 2 zostanie przemianowany na Leoparda 2A4, co lepiej odzwierciedla jego klasyfikację. Do gry wejdzie poza tym alternatywa dla Leoparda 2 8 poziomu – Leopard 2A4 „Evolution”, składający się z podwozia Leopard 2A4 z dodatkowym opancerzeniem produkcji Rheinmetall.

scr6

Duże zmiany czekają też opancerzone wozy bojowe Wölfli. Na początek kołowy LAV-150 zostanie usunięty z gry w celu gruntownej przeróbki (podobnie jak AMX-10P).

Linia BMP-1 pozostanie po większości bez zmian od 3 poziomu BMP-1 (weźcie pod uwagę, że podobne poziomy technologii są reprezentowane przez podobne poziomy – na przykład BMP-1 i BMD-1). BMP-1 zostanie uzbrojony w te same pociski rakietowe co BMD-1 – system wyrzutni Malutka. Na wyższych poziomach zajdą dwie duże zmiany:

  • Poziom 7 BMP-3M zyska zestaw ERA
  • Na 8 poziom wjedzie BMP-3M Dragun

Pozostałe trzy linie czeka gruntowna przeróbka. Po usunięciu M113 i LAV-150 linia opancerzonych wozów bojowych zaczyna się od 3 poziomu, na którym znajdzie się kołowy Dragoon 90 i gąsienicowy XM800T. Podczas gdy Dragoon 90 nie wymaga większego ulepszenia siły ognia, jako że jest uzbrojony w dużą armatę, XM800T zostanie wyposażony w wyrzutnię niekierowanych pocisków rakietowych LAV, dzięki której poradzi sobie lepiej z ciężej opancerzonymi przeciwnikami.

Linia kołowych opancerzonych wozów rozpoznania przejdzie następujące zmiany::

  • 3 poziom: Dragoon 90
  • 4 poziom: LAV-300
  • 5 poziom: VBL TOW: nowy wariant VBL z wyrzutnią ppk TOW, poziom niżej
  • 6 poziom: FV721 Fox: przeniesiony z 5 poziomu
  • 7 poziom: VBL INGWE: „oryginalny” VBL, przeniesiony na poziom wyżej
  • 8 poziom: VBR ATGM: wariant VBR z naciskiem na ppk
  • 9 poziom: CRAB
  • 10 poziom: SPHINX

Wiesel, który jest gąsienicowym pojazdem, niezbyt pasuje do gałęzi wozów czterokołowych i został przesunięty do nowej, gąsienicowej gałęzi opancerzonych wozów bojowych, która prezentuje się jak następuje:

  • 3 poziom: XM800T: teraz z wyrzutniami niekierowanych pocisków rakietowych
  • 4 poziom: M113 ACAV: wariant rodem z wojny w Wietnamie z bezodrzutowym działem kal. 106 mm
  • 5 poziom: Wiesel TOW: „oryginalny” Wiesel z wyrzutnią TOW, przeniesiony z 7 poziomu
  • 6 poziom: FV438 Swingfire: przeniesiony z 4 poziomu FV438 zyska na sile ognia w aktualizacji 0.19
  • 7 poziom: Warrior Milan: ulepszony przy pomocy nowej wyrzutni ppk Warrior, przeniesiony z drzewa Shishkina do pojazdów Wölfli
  • 8 poziom: M2 Bradley: zmodernizowany wariant wozu bojowego Bradley 6 poziomu

Na 7 poziomie gracze będą mieli możliwość odblokować wariant Wiesel z dwoma wyrzutniami pocisków rakietowych HOT, zwany Wiesel HOT..

I wreszcie linia kołowych niszczycieli czołgów zostanie dopasowana w następujący sposób:

  • 3 poziom: Dragoon 90
  • 4 poziom: LAV-300
  • 5 poziom: ERC 90 F4
  • 6 poziom: LAV-600: przeniesiony z 7 poziomu
  • 7 poziom: Centauro 105: przeniesiony z 6 poziomu
  • 8 poziom: M1128 MGS
  • 9 poziom: Centauro 120: przeniesiony z 7 poziomu; dzieli 9 poziom z DRACO

Podczas gdy DRACO był oryginalnym niszczycielem czołgów 9 poziomu, Centauro 120 lepiej reprezentuje współczesne niszczyciele czołgów wsparcia ogniowego. Po wejściu Balansu 2.0 gracze będą mieli możliwość nabycia DRACO po odblokowaniu Centauro 120.

ZHANG FENG

W związku z rozmiarem drzewa technologicznego Zhanga Fenga – tylko jednej gałęzi chińskich czołgów podstawowych – lista tutejszych lista zmian nie jest długa, ale są to zmiany kluczowe.

scr7

Cała linia zostanie przeniesiona o jeden poziom niżej i tymczasowo będzie się kończyć na Typ 98 na 7 poziomie. Typ 59 3 poziomu trafi na 1 poziom, aby lepiej odzwierciedlać jego charakter jako klona T-54/55, przy czym jego ulepszona wersja – Typ 69 – pojawi się na 2 poziomie. Obecny Typ 69 zostanie przemianowany na Typ 79, co lepiej odzwierciedla jego specyfikę. Konfiguracja wyglądać będzie tak:

  • 1 poziom: Typ 59
  • 2 poziom: Typ 69
  • 3 poziom: Typ 79
  • 4 poziom: Typ 80-II
  • 5 poziom: Typ 85-IIM
  • 6 poziom: Type 90-II
  • 7 poziom: Typ 98

W bliskiej przyszłości zostaną wdrożone całkiem nowe pojazdy 8, 9 i 10 poziomu, prawdopodobnie jedną lub dwie łaty po wejściu 0.19, wraz z całą nową linią opancerzonych wozów bojowych i niszczycieli czołgów.

POJAZDY PREMIUM, SPECJALNE ORAZ REKOMPENSATY

Przygotowaliśmy obszerny plan rekompensat dla graczy. Ta zmiana razem ze zmianami w pojazdach premium i specjalnych zostanie ujawniona w kolejnym odcinku „Pamiętników Deweloperów”. Pamiętajcie że wam jako graczom nie stanie się żadna krzywda. Jesteśmy wręcz pewni że większość z was będzie zadowolona z rekompensat oraz zmian na tym polu.

Źródło: https://aw.my.com/pl

Published
Views 290

Zaloguj się

Najbliższe mecze