Wersja 1.1 – Już jest z nami.

Wersja 1.1 – Już jest z nami.

Spis treści

Misje osobiste: Drugi front

Dodatkowe wyzwania nagradzały Was bardzo pożądanymi czołgistkami i zestawem specjalnych czołgów.

Jako miły dodatek, oto nigdy wcześniej nie prezentowany interfejs, który nie zszedł z linii produkcyjnej:

Prawie rok temu misje osobiste przeszły znaczącą przebudowę w aktualizacji 9.20.1. Aktualizacja ułatwiła graczom zrozumienie ogólnej koncepcji, a dodanie rozkazów podało im pomocną dłoń, umożliwiając ukończenie tego jednego pozostałego, wrednego zadania, które stało na drodze do żeńskiej załogi i pojazdu-nagrody.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Teraz przygotowujemy się do uruchomienia drugiego frontu: nowego zestawu misji z równie dobrymi nagrodami, jak w pierwszej kampanii! Na podstawie oryginalnych zasad, są to zupełnie nowe wyzwania, które pozwolą Wam zdobyć pamiątkowe nagrody.

Drugi front będzie dostępny dla wszystkich graczy. Gracze, którzy nie ukończyli pierwszej kampanii, będą mogli wypełniać oba zestawy misji osobistych jednocześnie.

Mała podpowiedź dla tych, którzy chcą być efektywni: przejrzyjcie misje drugiego frontu i wybierzcie podobne zadania z pierwszej kampanii, aby je ukończyć w jednej bitwie.

PRZYKŁAD: Wykonywanie jednocześnie Blok-2 (2. kampania) i Czołgi ciężkie misja 15 (1. kampania) oznacza, że możecie ukończyć dwie misje w jednej bitwie.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Więcej operacji, więcej nagród

Dla ogranych weteranów misje będą wydawały się podobne do tego, czego podejmowaliście się wcześniej, ale teraz pojawią się trzy różne zestawy operacji ze wspólnym warunkiem:

  • Pierwsza operacja polega wyłącznie na wytrwałości. To są misje, które można wykonywać przez jakiś czas i wymagają od Was wykazania się waleczności w zwyciężaniu i odporności w obliczu klęski. Zawierają one drugorzędne zadania, których wypełnienie nie jest wymagane do rozpoczęcia kolejnej misji, ale których ukończenie podwaja Wasze postępy ku zdobyciu planów.
  • Druga operacja polega na wykazaniu swoich umiejętności w jednej, konkretnej bitwie. Te misje koncentrują się na jednej rozgrywce i może to być zadanie określonej ilości uszkodzeń, zniszczenie określonej liczby czołgów przeciwnika lub jakiś inny cel. Przypominają nieco poprzednie misje osobiste.
  • Trzecia operacja to wypracowywanie spójnych, dobrych wyników przez kilka bitew. Te misje wymagają od Was więcej, niż tylko szczęścia. Pokażcie swoją wartość w serii bitew, aby je ukończyć.

Każda operacja będzie odblokowana w określonym przedziale czasu. Pierwsza rozpoczyna się wraz z wprowadzeniem aktualizacji 1.1. Kolejne operacje rozpoczną się:

2. operacja:  19.09.2018

3. operacja:  10.10.2018

Ci z Was, którzy ukończą operację przed rozpoczęciem kolejnej, zostaną odpowiednio odznaczeni specjalnym emblematem na czołg, abyście mogli się popisać przed innymi spotkanymi czołgistami.

Grupy krajów

Znaczną zmianą w Drugim froncie jest to, że klasy czołgów już nie będą ograniczeniem dla misji osobistych. Zamiast tego pojawią się cztery narodowe sojusze:

  • Związek: ZSRR i Chiny
  • Blok: Niemcy i Japonia
  • Alianci: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania i Polska
  • Koalicja: Francja, Szwecja, Czechosłowacja i Włochy

Możecie teraz podejmować się wypełniania misji takim typem pojazdu, jaki Wam odpowiada.

Lepszy interfejs

Nasz zespół ciężko pracował, wyszukując i wygładzając wszelkie zmarszczki przed pojawieniem się drugiego frontu. Dzięki ich staraniom, gracze łatwiej będą mogli sprawdzić, ile bitew jest potrzebnych, by wypełnić warunki misji.

Posłuchaliśmy też Waszych opinii na temat śledzenia postępów misji w trakcie bitwy. Dodanie paska postępu, pokazującego na żywo efekty misji, pokaże Wam, jak blisko jesteście jej wypełnienia.

Nowe rozkazy i plany

Rozkazy będą się różniły w obu kampaniach, więc żaden gracz nie będzie mógł po prostu kupić czołgu. Postanowiliśmy nie łączyć rozkazów z tymi z pierwszej kampanii, bo nowe misje osobiste to zupełnie nowe wyzwania, zadania i nagrody. Rozkazy możecie zdobywać, wypełniając z wyróżnieniem końcowe misje bojowe każdej operacji.

A na koniec, w pierwszej kampanii, po ukończeniu zestawu misji otrzymywaliście konkretne części do czołgu. Teraz to się zmieni! Teraz będziecie dostawać ich plany. Główna koncepcja pozostaje ta sama: odblokujcie cztery plany, a zdobędziecie czołg. Ale nie martwcie się, Wasze postępy w już rozpoczętych misjach pierwszej kampanii nie przepadną!

 

Nowe mapy i aktualizacje

Aktualizacja 1.1 jest już za rogiem i niesie z sobą całą furę nowych i ulepszonych map. Ten artykuł zabierze Was w podróż po historii Wargaming oraz na polskie pole bitwy pod Studziankami i opisze, czego możecie się spodziewać po nowych lokalizacjach. Ponadto przyjrzymy się bliżej wszystkim ulepszeniom w starszych mapach.

Mińsk

Mińsk zajmuje specjalne miejsce w naszych sercach – to tutaj wszystko się zaczęło dla World of Tanks. Miasto szczycące się rozległym dziedzictwem kulturalnym i fantastycznymi mieszkańcami w końcu trafi na listę map w World of Tanks. Cały zespół z niecierpliwością oczekuje jej premiery; przecież planowaliśmy uhonorować to miasto od wielu lat.

Pierwszy prototyp nadający się do gry powstał mniej więcej w tym samym czasie, gdy w grze pojawiły się „Charków” i „Stalingrad”, ale nie przeszedł do kolejnego etapu prac. Przed rozpoczęciem dalszych prac nad mapą nauczyliśmy się czegoś ważnego: o ile wierność historyczna jest wartością samą w sobie, to mapa taka nie zawsze jest w stanie zapewnić radość z gry (chyba że poszukujecie czegoś w rodzaju wirtualnego spaceru, a nie bitwy). Dlatego właśnie zaprojektowaliśmy mapę w oparciu o prawdziwe miejsca (Plac Zwycięstwa, Cyrk Państwowy, Park Gorkiego itp.), ale zmieniliśmy ogólny rozkład, by gra na niej dawała satysfakcję i była ekscytująca.

Ta mapa miejska odtwarza centralną część Mińska z początków lat 70. XX wieku. Mimo że zmieniliśmy niektóre szczegóły, by grało się lepiej, to Plošča Pieramohi (Plac Zwycięstwa) i budynek cyrku są bardzo realistyczne. Osoby, które odwiedziły Mińsk lub w nim mieszkają, z łatwością rozpoznają inne budynki i punkty orientacyjne.

Mapa składa się z trzech stref gry.

  • Kolumny 1–2: Skrzyżowanie alei Lenina z ulicą Kupały jest dobre dla pojazdów mobilnych. Zajmujcie szybko pozycje strzeleckie lub próbujcie oskrzydlić przeciwnika.
  • Kolumny 3–7: Strefa powstała z Parku Gorkiego i nadbrzeża Świsłoczy jest pokryta drzewami, krzewami i ma kilka pagórków. Jest to zdradzieckie miejsce: przeciwnicy mogą Was ostrzelać prawie z każdej strony, ale grając mądrze, będziecie mogli stąd wspierać sojuszników na skrzydłach bądź niezauważeni wkroczyć na terytorium przeciwnika.
  • Kolumny 8–0: Gęste zabudowania w pobliżu Plošča Pieramohi ochronią Was przed ostrzałem artylerii. Będą one świetnie służyć dobrze opancerzonym pojazdom i jako pole do pojedynków na średnich i krótkich dystansach. Możecie tu również spróbować strzelania na daleki dystans – jeśli tylko odważycie wytoczyć się na proste i szerokie ulice.

Studzianki

Studzianki były miejscem trwającej tydzień bitwy pomiędzy nacierającymi siłami niemieckimi a polską 1. Brygadą Pancerną i radziecką 8. Armią Frontu Wschodniego. Dla sił polsko-radzieckich stały się miejscem spektakularnego zwycięstwa, które uwieczniono w 1969 r. nadając wsi nową nazwę – Studzianki Pancerne.

Na mapie znajdują się rozległe pola, mnóstwo roślinności i małe wiejskie domy skupione wokół budynku katolickiego kościoła. W samym środku mapy leży mała cegielnia.

Mapa składa się z trzech stref gry.

  • Rzędy A-C: Cegielnia to miejsce dla twardych pojazdów. Jest chroniona przed ogniem niszczycieli czołgów, ale możecie na niej odczuć ogień prowadzony z innych części mapy. Opanowanie fabryki pozwoli Waszym sojusznikom na rozciągnięcie ataku na przyległe szlaki lub na obronę, jeśli utracicie kontrolę nad skrzydłami. Wyschnięte koryto rzeki rozdzielające cegielnię jest miejscem przeznaczonym dla szybkich czołgów lekkich i pojazdów o dobrym kącie opuszczenia lufy: stąd szybko można zabezpieczyć flanki.
  • Rzędy D-F: Centralna część mapy może być wykorzystana do wykrywania przeciwnika na początku bitwy. Nadaje się ona dla czołgów lekkich i szybkich czołgów średnich. Znajduje się tam rów biegnący od cegielni do wioski – wykorzystajcie go do wykrywania przeciwnika lub oskrzydlania go w najmniej spodziewanym momencie. Pole jest otoczone wzgórzami i dającymi schronienie krzakami; oferują one dobre pozycje uderzeniowe i bezpieczne przejście do wioski.
  • Rzędy G-K: Wioska jest miejscem odpowiednim dla pojazdów każdej klasy: jest tu mnóstwo kryjówek (zarówno zniszczalnych, jak i niezniszczalnych), krzewów i przestrzeni otwartych na ostrzał. Przejęcie jej pozwoli udzielić wsparcia drużynie w cegielni lub przypuścić ostateczny szturm na bazę przeciwnika.

Duże zmiany w „Pilznie”

Pilzno zdawało się być zbyt małe i dawało mało okazji taktycznych dla bezwieżowych niszczycieli czołgów i lekko opancerzonych pojazdów. Czołgi średnie trzymały się z dala od środka wschodniej flanki, bo nie było tam żadnego schronienia przed ostrzałem artyleryjskim. Flanka zachodnia miała zbyt wiele przestrzeni otwartej na przestrzał, co zniechęcało obie drużyny do nacierania/obrony niektórych kierunków i zamieniało bitwy w całkowity chaos.

Gdy trafiło się w ten obszar, efektywnie oznaczało to utknięcie tam na dobre, bez możliwości wycofania się lub kontynuowania naprzód. Natomiast co do do obszaru centralnego: nieomal wymuszał grę pasywną, bo niemożliwy do przejścia obecny tam hangar stanowił śmiertelną pułapkę dla tych, którzy ośmielili się go wyminąć.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Zgodnie z Waszymi uwagami powiększyliśmy mapę do rozmiaru 1 × 1 km, dodaliśmy osłonięte punkty i zwiększyliśmy dystans między hangarami na lewej flance, usunęliśmy niektóre budynki w strefie niczyjej w centrum i zupełnie przeprojektowaliśmy wschodnią (prawą) flankę.

Zmiany te powinny sprawić, że gra będzie bardziej różnorodna, a jednocześnie mapa stanie się przyjazna dla wszystkich klas pojazdów.

Skrajna prawa krawędź mapy to teraz długa, prosta aleja z gęstymi krzakami, praktycznie bez żadnej dodatkowej osłony. Otoczenie przeciwnika może posunąć Was znacznie bliżej zwycięstwa. Jednak upewnijcie się, że macie wsparcie z okolicznych wzniesień, zanim się tam wybierzecie. Będzie Wam potrzebne, by odwrócić uwagę nieprzyjacielskich niszczycieli czołgów po tym, jak je wykryjecie. Następnie spróbujcie zniszczyć artylerię nieprzyjaciela, która z pewnością się tam kryje. Bądźcie czujni: bez solidnej osłony będziecie narażeni na ogień dział samobieżnych, jeśli zostaniecie wykryci i pozostaniecie w bezruchu.

Zmiany w istniejących mapach

Lodowiec

Aby zrównoważyć rozgrywkę na mapie, wprowadzono następujące poprawki:

Linia Zygfryda

Wzmocniono pozycje dla górnej drużyny

Kopalnie

Delikatne równoważenie na korzyść drużyny rozpoczynającej na południu.

Jednym z powodów tych zmian jest dominacja drużyny z północy na lewym skrzydle. Zebraliśmy te informacje na podstawie map cieplnych i obserwacji bitew. Duża wyspa jest bliżej drużyny północnej, co w większości przypadków daje jej przewagę w bitwie.

Gdy drużynie południowej nie uda się utrzymać małej wyspy, gracze z północy rozpoczynają atak na czołgi przeciwnika wspinające się na wzgórze i mają możliwość zbliżenia się do pozycji jego niszczycieli czołgów.

Prowincja

Obniżono poziom bojowy mapy, teraz są to poziomy IV–VII.

Teraz, gdy cała praca została wykonana, pola bitew czekają na zaciekłe pojedynki. Wejdźcie do bitwy i pokażcie, na co Was stać!

Polskie czołgi

Pojawienie się nowej polskiej mapy to idealny moment na wprowadzenie sprzętu, który walczył na tych obszarach. Powitajcie zatem najnowszy kraj dodany do World of Tanks oraz 10 nowych polskich czołgów.

Na naszą decyzję dodania tej nacji wpłynęły rozmiar polskiej społeczności związanej z grą, jak i rola, którą ten kraj odegrał w obu wojnach światowych, stając się bramą przejściową pomiędzy Zachodem i Wschodem.

Poczynając od czołgów lekkich, poprzez czołgi średnie na przejściowych poziomach, po czołgi ciężkie na zakończenie linii – pora zabrać się nimi na przejażdżkę!

Polska była następnym logicznym krokiem, jeśli chodzi o wybór kraju do dodania – ale dlaczego? Stanowiła wrota pomiędzy Wschodem i Zachodem w obu wojnach światowych, a my chcemy upamiętnić męstwo i wkład tego narodu w obu konfliktach. Ponadto nasza polska społeczność jest jedną z największych w grze i dlatego chcemy oddać hołd jej pasji i poświęceniu.

 

Niskie poziomy

Pierwsze polskie maszyny zapożyczały wiele od pojazdów produkowanych przez czołowych pancernych producentów z lat trzydziestych i czterdziestych. Ich charakterystyka ma wiele wspólnego z innymi krajami – są to szybkie i dynamiczne pojazdy z cienkim pancerzem. Ale jedną cechą wyróżniającą polskie pojazdy niskich poziomów są nieznacznie zwiększone uszkodzenia od jednego strzału w stosunku do ich odpowiedników.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Środkowe poziomy

Środkowe poziomy stanowią punkt przejściowy w kierunku czołgów ciężkich i są różnorodne pod względem rozgrywki, wprowadzając nowy zestaw ról bojowych. Najłatwiej przedstawić to następująco:

  • Poziom V – hybryda lekko-średnia
  • Poziom VI – czołg średni z pancerzem czołgu ciężkiego
  • Poziom VII – hybryda średnio-ciężka

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Wysokie poziomy

Jeśli chodzi o polskie czołgi najwyższych poziomów, to nigdy nie wyszły poza deskę kreślarską i na zawsze pozostały w archiwach.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Uważamy, że wprowadzenie ich do gry to dobry sposób na odkurzenie ich i tchnięcie w nie życia. Te trzy projekty były pracami dyplomowymi trzech inżynierów i stanowiłyby odejście od powojennych pojazdów radzieckich używanych w ówczesnym Wojsku Polskim.

Źródło: worldoftanks.eu/pl

Author Patryk Czyz
Published
Views 127

Zaloguj się

Najbliższe mecze