Wersja 9.20.1 – Zbiór Informacji

Wersja 9.20.1 – Zbiór Informacji

Co nowego:

Równoważenie pojazdów

Przeróbki w misjach osobistych

Obligacje i medale

Ulepszenia mechanizmu losującego

Zmiany w balansie pojazdów

Mając za sobą liczne zmiany w balansie, które właśnie weszły na serwery produkcyjne 9.20, już wkrótce ustalimy konkrety kolejnej serii zmian zaplanowanych w wersji 9.20.1. Tym razem przyglądamy się brytyjskiemu drzewu technologicznemu, amerykańskim czołgom lekkim i osławionemu chińskiemu Type 59. Zanim zagłębimy się w dzisiejszym zestawie czołgów podlegających poprawkom, chcemy najpierw krótko przypomnieć o powodach tych zmian. Ogólne zmiany w drzewach technologicznych mają na celu odświeżenie pojazdów, które postarzały się przez lata. Przy okazji ustanawiamy i/lub wzmacniamy wyjątkowe cechy rozgrywki pojazdami danej klasy w ramach każdego kraju. Przejdźmy zatem do szczegółów!

Chcemy co prawda, żebyście byli jak najbardziej na bieżąco z nadchodzącymi zmianami w balansie pojazdów i staramy się przekazywać Wam jak najwięcej informacji z jak najmniejszym opóźnieniem, to zawsze istnieje możliwość, że coś może się zmienić od czasu napisania tego artykułu do czasu ukazania się w wersji 9.20.1, szczególnie biorąc pod uwagę ogromną ilość przeprowadzanych obecnie testów.

Brytyjskie drzewo technologiczne

CZOŁGI CIĘŻKIE

Brytyjskie czołgi ciężkie od VIII poziomu wzwyż są odpowiednio zbalansowane, ale grając nimi ma się wrażenie, że to nieskładna zbieranina pojazdów, które nie mają ze sobą nic wspólnego. Przemodelowaliśmy je trochę, aby tworzyły spójną linię opartą o styl gry czołgu Conqueror. W skrócie: otrzymujecie uniwersalne czołgi ciężkie z potężnymi działami, dobrym opancerzeniem wieży i kadłuba i dużym marginesem bezpieczeństwa począwszy od czołgu Caernarvon. Przyjrzyjmy się zmianom!

Caernarvon budził wiele wątpliwości przez połączenie puli PW i mobilności czołgu ciężkiego z pancerzem i celnym działem zadającym małe uszkodzenia, które bardziej odpowiadają czołgom średnim. Daliśmy mu nowe działo o rozsądnych uszkodzeniach podstawowych oraz grubszy pancerz, co powinno mu nadać charakter prawdziwego czołgu ciężkiego kosztem jego dwóch 20-funtówek. Inaczej mówiąc, nie ma już potrzeby ukrywać się za bardziej opancerzonymi członkami drużyny, wspierając ich z tyłu. Prowadzicie teraz prawdziwy czołg ciężki, więc tak się zachowujcie – przełamujcie linie i walczcie z przeciwnikami na niewielki dystans. W tym Brytyjczyku VIII poziomu wymieniliśmy również wieżę na lepiej opancerzony model Centurion 32-pdr i wyposażyliśmy go w dodatkową ochronę boków kadłuba. Aby zrównoważyć zwiększoną żywotność i siłę ognia, nieznacznie zmniejszyliśmy jego mobilność i zwrotność.

Conqueror tak naprawdę nie przypomina czołgu ciężkiego przez swój pancerz. Wersja 9.20.1 zmienia go w efektywny czołg szturmowy, mocno zwiększając jego ogólne opancerzenie. Może teraz przyjmować ciosy i stawić czoła niszczycielom czołgów najwyższego poziomu nie ryzykując całkowitego unicestwienia w przeciągu sekund, a potężne działo z imponującą penetracją i zadawanymi uszkodzeniami podstawowymi pozwala mu poprowadzić natarcie. Dostał również nową wieżę z ekranem przeciwkumulacyjnym w przedniej części, a jego dotychczasowa najlepsza wieża jest teraz wieżą początkową. Na dodatek znacznie zmieniliśmy wybór dział czołgu Conqueror, usuwając dwie 20-funtówki i dając mu standardowe działo 32-funtowe. Aby zapobiec stworzeniu z niego niepowstrzymanego potwora siejącego zniszczenie z dużej odległości, zredukowaliśmy trochę jego mobilność i szybkostrzelność. Mimo zwiększenia pancerza kadłuba i wieży, zachowuje on cienką dolną płytę i wieżyczkę dowódcy.

Papierowy snajper, FV215b, z wieżą zamontowaną z tyłu nie przypadnie każdemu do gustu. Potrafi zabłysnąć w rękach niektórych graczy, ale jeśli nie opanuje się go na wylot, gra się nim trochę nijako. Co najważniejsze, pod względem rozgrywki znacznie różni się od dobrze opancerzonego i wielozadaniowego czołgu ciężkiego, którego duch przyświeca tej linii. Dlatego też podąża on śladem czołgu АМХ Foch (155), dołączając do pojazdów specjalnych, a jego miejsce na X poziomie zajmie wynalazek prosto z linii produkcyjnej – Super Conqueror. Podobnie jak w przypadku francuskiego niszczyciela czołgów X poziomu, jeśli zbadacie FV215b i będziecie go mieć w garażu w momencie wprowadzenia wersji 9.20.1, otrzymacie również czołg Super Conqueror. Nowy czołg jest naturalnym krokiem naprzód względem czołgu Conqueror. Ciężko opancerzony, wyposażony w potężne działo i sprawdzający się w kilku rolach, zasługuje na osobną dyskusję, którą oczywiście otrzyma niedługo przed wprowadzeniem nowej wersji. Bądźcie czujni.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

 

CZOŁGI ŚREDNIE

Brytyjskie czołgi średnie wydają się stworzone do zapewniania wsparcia ze średniej odległości. Dysponują doskonałym połączeniem potężnych dział, dobrym pochyleniem działa, zasięgiem widzenia i stabilizacją. Skryjcie się za wzgórzem, znajdźcie niespodziewającego się niczego przeciwnika i zasypcie go gradem pocisków. Brzmi łatwo – ale czy faktycznie tak jest? Nie bardzo, bo brakuje im opancerzenia na wieży, co pozwoliłoby im rozkwitać w tej roli. Przez to, że pancerz wieży był raczej cienki, często kończyliście ze zniszczoną wieżą, zastanawiając się, co poszło nie tak z tym doskonałym planem.

Aby umocnić ich rolę potworów średniego dystansu, daliśmy tym Brytyjczykom grubszy pancerz wieży. Efektywna grubość pancerza na poziomach VIII–X wynosi teraz 240-mm lub więcej, więc naprawdę mogą teraz spełniać swoją rolę wsparcia, wychylając się zza krawędzi wzgórz w drugiej linii, bez strachu i przyprawiając przeciwników o „ból głowy” poprzez odbijanie ich pocisków.

Wiele negatywnych komentarzy na temat FV 4202 przekonały nas, aby również poświęcić mu trochę uwagi. Otrzymuje mocniejszy przedni pancerz wieży. Aby złagodzić krytykę na temat jego mobilności, w wersji 9.20.1 otrzymuje on również od dawna potrzebny silnik o mocy 650 koni, co powinno mu pozwolić szybciej osiągnąć prędkość maksymalną, nadążyć za czołgami średnimi i zadać mocne ciosy, z których słynie.

ALTERNATYWNA GAŁĄŹ NISZCZYCIELI CZOŁGÓW

FV4005 Stage II i krewni z jego linii rzadko są widywani na polu bitwy. Pojazdy te są trudne do opanowania i w żadnym razie nie należą do „popularnych” niszczycieli czołgów. Zamiast mocnego pancerza mają dobrą mobilność i wymagają cierpliwego (a nawet nadmiernie ostrożnego) stylu gry, pozostawiając mało miejsca na błędy czy brawurowe akcje. Nie dziwi więc, że często są niedoceniane. Aby przywrócić blask tej gałęzi, zajęliśmy się wprowadzeniem zmian w pojazdach Challenger, Conway i FV4005 Stage II, zwiększając ich siłę ognia i wytrzymałość, co powinno uczynić grę nimi bardziej przystępną. Te zmiany następują na podstawie opinii graczy (dziękujemy!) i przeglądu danych z gry.

Challenger często prowadzony jest jak czołg średni, więc teraz będzie mógł odzyskać swoje miejsce wśród konwencjonalnych niszczycieli czołgów i obrać sobie zadawanie uszkodzeń za główny cel. Ten Brytyjczyk VII poziomu może narobić przeciwnikom sporo szkód dzięki swojemu nowemu działu z 280 punktami uszkodzeń standardowych. Trzeba jednak pamiętać, że te imponujące uszkodzenia opłacone są obrotem działa w promieniu 120°. Zapomnijcie o beztroskim toczeniu się po mapie. Zamiast tego zajmijcie dogodną pozycję i zacznijcie kaleczyć przeciwników, wykorzystując zwiększoną siłę ognia i prędkość obrotu wieży.

FV4004 Conway otrzymuje działo B.L. 5.5-in. AT Gun jako działo alternatywne. Jest ono zdolne zadać 600 uszkodzeń jednym strzałem. Dzięki temu można urozmaicić rozgrywkę tym pojazdem. Możecie opracować swoją taktykę w oparciu o zadawanie uszkodzeń na minutę z działem 120-mm L1A1 AT lub przygotować się do rozgrywki pojazdem FV4005 Stage II, zadając ogromne uszkodzenia podstawowe działem B.L. 5.5-in. AT Gun. Ale dodanie tylko nowego działa nie wystarczy. Aby ożywić pojazd FV4004 Conway zwiększyliśmy również jego mobilność i pochylenie działa. Działo można teraz opuścić o 10°, co znacznie zwiększa potencjał pojazdu w nierównym terenie. Głównym minusem pozostaje ograniczenie obrotu działa wynoszące 180°. Nie ma jednak potrzeby obracania kadłuba, kiedy celuje się w płytę czołową przeciwnika (co często skutkowało wykryciem). Nie trzeba też celować od początku po oddaniu strzału, bo rozrzut przy obrocie wieży jest o wiele mniejszy niż przy obrocie kadłuba. Na koniec, prędkość obrotu wieży wzrosła do 18°, co pozwala na lekkie zaryzykowanie i uszkodzenie przeciwnika, samemu pozostając niedraśniętym.

Mając zbyt mało mocnych stron, aby zapewnić sobie zwycięstwo w ciężkich warunkach, FV4005 Stage II nie robił nic wystarczająco dobrze, żeby mógł odegrać ważną rolę na swoim poziomie. W wersji 9.20.1 poprawiliśmy jego fatalne wady w kilku poprawkach. Dzięki zwiększeniu mobilności może teraz bezpiecznie uciec i szybciej zająć dogodne pozycje. Obok zwiększonej wytrzymałości FV4005 Stage II otrzymuje łatwiejsze prowadzenie działa dzięki szybszemu obrotowi wieży z zasięgiem obrotu wynoszącym 180° i zmniejszony rozrzut przy obrocie wieży. Pochylenie działa wynoszące -10° pozwoli mu na strzelanie zza grzbietów pagórków bez narażania słabego kadłuba i wieży, podczas gdy zwiększony magazyn amunicji mieszczący 20 pocisków zwiększa jego szanse na poważne uszkodzenie celu. Mówiąc prosto, pojazd ten ma teraz to, czego potrzeba do przetrwania bitwy i może pomóc sojusznikom w zdobyciu przewagi.

Jeśli zastanawiacie się, dlaczego szybko prześlizgnęliśmy się przez VIII poziom, aby omówić zmiany w pojeździe Conway, to wyobraźcie sobie po prostu pojazd Charioteer z jego najlepszym działem 105-mm. Kiedy tylko nauczycie się go prowadzić, będzie doskonale spełniać wszelkie zadania, jakie przed nim postawicie. Jedynym usprawnieniem, jakie otrzymuje ten pojazd jest poprawione obniżenie działa, które wynosi teraz -10°.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Super Conqueror – gruboskórny Brytyjczyk

Ważna aktualizacja: W trakcie testu publicznego na forach pojawiało się sporo zamieszania, gdyż niektórzy z Was twierdzili, że Super Conqueror nie jest materiałem na pojazd X poziomu. Nowy Brytyjczyk, zaprojektowany jako naturalny następca czołgu Conqueror, dawał sobie dobrze radę, ale jakoś nie zachwycił, zwłaszcza w porównaniu z FV215b, znanym ze swojej świetnej siły ognia. Wieści o ledwo średniej zdolności przetrwania Super Conquerora tylko dolały oliwy do ognia. Choć ten nowy pojazd dysponował niezłym pancerzem jak na ciężki pojazd szturmowy (porównywalny z amerykańskim T110E5), okazało się to niewystarczające, by przetrwać bitwę, poważnie podważając jego skuteczność jako pojazdu pierwszej linii. 

W odpowiedzi na Wasze opinie zmieniliśmy parametry działa i wytrzymałość pojazdu. Zwiększyła się też szybkość przeładowania, a w związku z tym także ilość zadawanych uszkodzeń na minutę. Teraz możecie posłać więcej pocisków w kierunku przeciwnika, zadając więcej uszkodzeń. Aby przygotować go to bardziej aktywnej roli, poprawiliśmy mu też stabilizację działa, podnosząc Wasze szanse na oddanie celnego strzału w trakcie ruchu lub zaraz po zatrzymaniu. 

Powinna też zwiększyć się zdolność przetrwania, bo Super Conqueror otrzymał większą pulę PW (porównywalną teraz do FV215b, lecz z uwzględnieniem opancerzenia Super Conqueror) oraz lepszy kąt opuszczenia działa (teraz -10°). Będzie teraz łatwiej działać z ukrytym kadłubem, wyglądając zza pagórków, by ukryć podatną dolną płytę pancerza, oddać strzał i od razu skryć się, nie dając przeciwnikowi okazji do trafienia w czułe miejsce.

 

Brytyjską linię czołgów ciężkich czeka kilka zmian w wersji 9.20.1. Najważniejsza z nich to zmiana na poziomie X. FV215b ustępuje miejsca nowemu czołgowi Super Conqueror, którego prowadzenie jest oparte na umiejętnościach rozwiniętych w czołgach ciężkich tej linii poziomów VII–IX z ich mocnymi i celnymi działami oraz przyzwoitym pancerzem. Nowy pojazd doskonale sprawdzi się w roli szturmowej i niestraszna mu będzie walka w zwarciu. Zobaczmy, czy sprawdzi się w boju!

Jak i dlaczego

Wersja 9.20.1 zmienia kształt linii wysokopoziomowych brytyjskich czołgów ciężkich, koncentrując ją wokół wielozadaniowych pojazdów bazujących na stylu rozgrywki czołgu Conqueror. W przeciwieństwie do czołgów niższych poziomów, FV215b ze swoją wieżą zamontowaną z tyłu kadłuba nie pasuje do tej koncepcji. Aby zapewnić linii spójną i wyjątkową rozgrywkę aż do poziomu X, przekształciliśmy FV215b w pojazd specjalny i dodaliśmy nowy czołg, który jest naturalnym krokiem naprzód względem czołgu Conqueror.

Jeśli będziecie posiadać zbadany i kupiony FV215b w momencie ukazania się nowej wersji, będziecie go mogli zachować, a oprócz tego otrzymacie nowy czołg. Wszystkie kwestie z tym związane przedstawiamy w krótkim przewodniku.

Super Conqueror

Siła ognia: Super Conqueror dziedziczy działo 120 mm z czołgu FV215b. Nie ustępuje temu ostatniemu pod żadnym względem z wyjątkiem uszkodzeń na minutę. Te ostatnie zmniejszyliśmy, aby zrekompensować zwiększoną wytrzymałość czołgu. Działo, chociaż nie zadaje ogromnych uszkodzeń na minutę, dobrze się obsługuje, a dzięki wysokiej celności precyzyjnie posyła pocisk za pociskiem w stronę przeciwnika ze średniej i dużej odległości. Duża szybkostrzelność oznacza, że zazwyczaj będziecie mogli strzelić dwa razy na jeden strzał przeciwnika. W przeciwieństwie do FV215b, Super Conqueror nie ma działa zamontowanego z tyłu i związanych z tym niedogodności, co zmniejsza ryzyko przyjęcia kilku pocisków w kadłub, zanim będziecie w stanie ustawić działo odpowiednio do namierzenia potencjalnego celu.

Osłona: Osłona wieży jest dużym krokiem naprzód względem FV215b, a jej górna przednia płyta jest pancerzem warstwowym, utrudniającym przebicie pociskami kumulacyjnymi – podobnie jak fartuchy boczne i gąsienice osłaniają boki kadłuba. Chociaż przód wieży jest bardzo mocny, dolna płyta przedniego pancerza jest głównym słabym punktem i przeciwnik nie będzie raczej miał problemu z jej trafieniem.

Mobilność: Pamiętajcie, że prowadzicie czołg ciężki, więc nie spodziewajcie się, że będzie szalał po całej mapie. Jednakże nie jest aż tak źle – prędkość maksymalna być może nie zachwyca, ale pojazd ten nie pozostaje w tyle, a przyśpiesza całkiem nieźle jak na czołg ciężki. Wystarczy to w każdym razie na podjechanie bliżej przeciwnika i pokazanie mu, kto tu rządzi.

Styl gry

Wykorzystajcie uszkodzenia na minutę: Chociaż Super Conqueror ma średnie uszkodzenia podstawowe jak na czołg X poziomu, nadrabia imponującą szybkostrzelnością. Raz za razem wpakujcie w przeciwnika swoje zadające 400 uszkodzeń pociski, aby pozbawić go 800 PW na każdy jego strzał.

Ustawiajcie się pod kątem, aby uniknąć przebicia: Przeciwnicy poziomów IX i X nie będą mieli problemów z przebiciem dużej dolnej płyty Waszego pancerza. Spróbujcie ją schować za wszelką cenę.

Wykorzystajcie pancerz boczny: Boki są kompletnie osłonięte przez gąsienice i fartuchy boczne, co daje Wam dwie dodatkowe warstwy pancerza. To wystarczy, by zneutralizować większość pocisków kumulacyjnych.

Nie walczcie w drugiej linii: Super Conqueror ma teraz wystarczająco mocny pancerz, aby móc przeważyć w walce jeden na jeden.

Podsumowanie

Główna koncepcja gruboskórnego czołgu o mocnym uderzeniu czyni z pojazdu Super Conqueror uniwersalny czołg ciężki, który może poprowadzić drużynę. Dobrze sprawdza się w roli snajpera, ale radzi sobie również w zwarciu, może też zmierzyć się w walce jeden na jeden i wyjść z niej zwycięsko—jeśli dobrze w niej wykorzystacie jego mocne strony. Jego uszkodzenia na minutę są dalekie od najlepszych w tej klasie, ale nie powinno to stanowić problemu, jeśli dobrze wykorzystacie każdy strzał. Potężny pancerz połączony z szybkostrzelnym i celnym działem pozwoli Wam zaznaczyć swoją obecność na dowolnej mapie.

Czołgi lekkie X poziomu

Dysponując zasięgiem widzenia i mobilnością umożliwiającymi potencjalne szybsze wykrycie przeciwnika, pancerzem chroniącym przed groźnymi przeciwnikami i wartościami kamuflażu pozwalającymi pozostać w ukryciu, czołgi lekkie X poziomu przodują w roli zwiadowców, ale są pozbawione siły ognia pozwalającej grać w tej samej lidze, co pojazdy najwyższego poziomu innych klas. Wersja 9.20.1 naprawia to z pomocą kilku zmian w prowadzeniu działa, uszkodzeniach na minutę i uszkodzeniach od jednego strzału.

Niewystarczająca siła ognia powodowała, że grając czołgiem XM551 Sheridan trudno było mieć wpływ na bitwę na mapach, na których zwiad jest mało przydatny. Ten amerykański czołg najwyższego poziomu otrzymuje lepsze uszkodzenia od jednego strzału dla swojego działa 105-mm Lightweight Gun bez zmian w prędkości przeładowania. Mówiąc prościej, może teraz zadać jeszcze więcej uszkodzeń na minutę, co powinno zwiększyć jego szanse w walce z czołgami średnimi.

Rhm. Panzerwagen otrzymuje lepszą stabilizację działa i czas celowania. Skoro czas przygotowania do strzału będzie teraz mniejszy, zwiększą się szanse na pozostanie niewykrytym, co zwiększy żywotność tego niemieckiego pojazdu. Zwiększyliśmy również jego szybkostrzelność, aby podkreślić rolę pojazdu Rhm. jako zwrotnego snajpera, który specjalizuje się w zadawaniu uszkodzeń na minutę. W związku z tym uszkodzenia podstawowe zostały zmniejszone, aby jeszcze bardziej podkreślić tę rolę.

Mały, skryty i szalenie szybki czołg T-100 LT najlepiej spełnia się w roli aktywnego zwiadowcy. Jednakże pod względem siły ognia był kolejnym czołgiem lekkim typu „nic strasznego”. Zwiększamy zadawane przez niego uszkodzenia na minutę, aby zmienić go w bardziej aktywnego zwiadowcę – najlepszego jakiego można znaleźć.

Kiedy przyjrzycie się francuskim czołgom lekkim, to stwierdzicie, że dla AMX 13 105 zwiad jest nie mniej ważny niż zadawanie uszkodzeń. Zwiększyliśmy jego uszkodzenia od jednego strzału, aby podkreślić tę cechę i wyróżnić jego siłę ognia na tle pięciu czołgów lekkich X poziomu.

Na koniec, wszystkie pięć czołgów lekkich X poziomu (wliczając chiński WZ-132-1) otrzymuje większy zapas amunicji, aby zapewnić im możliwość nękania przeciwników do końca bitwy.

Amerykańskie czołgi lekkie

Podobnie jak w przypadku linii brytyjskich czołgów ciężkich, amerykańskie czołgi lekkie również podlegają roszadom, tak żeby ta linia łączyła pojazdy o podobnych kluczowych atrybutach rozgrywki. Linia kończąca się na czołgu XM551 Sheridan ma teraz pięć czołgów lekkich z tradycyjnym ładowaniem działa. T71 zmienia nazwę na „T71 DA” i przemieszcza się do mieszanej linii czołgów lekkich, średnich i ciężkich, zwalniając miejsce dla nowego pojazdu, T71 CMCD. Pojazd ten, oparty o T71, traci automatyczne ładowanie działa z magazynkiem, ale zostaje podrasowany w swoich parametrach bojowych, które zapewnią ciekawą rozgrywkę. M41 Walker Bulldog pozostaje w tej linii, ale żegna się z działem z automatycznym ładowaniem (76-mm Gun T91E5), które nie pasuje do koncepcji tej linii. Na koniec, zmieniliśmy niektóre połączenia pomiędzy tymi dwoma liniami:

Prosimy mieć na uwadze, że PD, które zdobyliście w czołgu T71 DA, zostaną przeniesione do czołgu T71 CMCD w momencie ukazania się wersji 9.20.1. Nie będzie również przejścia z czołgu T71 CMCD do czołgu T69 w drzewie technologicznym, ani żadnego sposobu na dojście do czołgu M41 Bulldog z czołgu T71 DA.

Poznajcie na nowo Type 59

Z pewnością o nim słyszeliście, wielu z Was musiało go widzieć w akcji, a kilku szczęśliwców posiada ten wyjątkowy pojazd w garażu jako chlubę kolekcji. W wersji 9.20.1 czeka na niego zastrzyk adrenaliny, którego nie chcecie przegapić.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

 

Type 59 jest z nami całe wieki i nie stracił ani odrobiny swojej wyjątkowej klasy. Posiada pancerz pozwalający gnębić czołgi z penetracją mniejszą niż 200-mm, zwrotność pozwalającą zająć dowolną wybraną pozycję i siłę ognia do siania zniszczenia (czy to z dystansu, czy z bliska). Ten czołg średni VIII poziomu wciąż potrafi przyciągnąć wzrok, kiedy ktoś weźmie go na przejażdżkę po polu bitwy. Mimo swojej potęgi jest dosyć wymagający w prowadzeniu, a w wersji 9.20.1 odpowiadamy na Wasze prośby o chociaż niewielkie zwiększenie jego efektywności. W końcu gra jest grą – powinna przynosić dużo radości. Aby zwiększyć radość z gry, zwiększyliśmy w tym czołgu stabilizację i zmniejszyliśmy czas celowania. Strzelanie w ruchu i zaraz po zatrzymaniu zajmie teraz dużo mniej czasu.

Wraz z czołgiem Type 59 zmieniliśmy również czołg 59-Patton, zwiększając penetrację jego pocisków PP ze 190-mm do 212-mm. Czy zmieni to sytuacje tego czołgu VIII poziomu? Zdania są podzielone, ale wszystko zależy od tego, w jaki sposób wykorzystacie te czołgi.

Na zakończenie chcemy dodać, że zbliżyliśmy parametry pancerza Т-34-3 do czołgu Type 59 i poprawiliśmy kierowanie działem, dzięki czemu celowanie stanie się łatwiejsze.

Obligacje i medale

Bitwy rankingowe były naszą pierwszą próbą powiązaną z nową walutą w postaci obligacji i traktowaliśmy je jako okazję do nauki, która pomoże nam zebrać opinie i w przyszłości rozwinąć koncepcję obligacji. Teraz możecie zdobyć obligacje, grając w bitwach losowych X poziomu, Wielkich bitwach i oczywiście w bitwach rankingowych 2. Sezonu beta. Jak obiecaliśmy, nie zamierzamy na tym poprzestać – od wersji 9.20.1 medale epickie i osiągnięcia bohatera bitwy zdobyte na poziomach IV–X zostaną wynagrodzone obligacjami.

Dlaczego łączymy obligacje z medalami?

Obligacje szybko stały się głównym tematem omawianym przez społeczność zaraz po swoim debiucie. Wielu graczy pyta o więcej sposobów na ich zdobycie. Właśnie taki mieliśmy plan, ale po drodze trzeba było rozwiązać wiele problemów. Musieliśmy odpowiedzieć na pytanie, jak zapewnić rozwój tej waluty, nie naruszając jednocześnie jej głównej koncepcji. Obligacje były początkowo przewidziane jako ostateczna nagroda dla najsprawniejszych i najbardziej efektywnych graczy. Chcemy, żeby tak zostało. Z tego właśnie powodu rozpoczęliśmy starcia na X poziomie – potrzeba trochę czasu i wysiłku, aby dotrzeć do ostatniego poziomu i utrzymać się tam. Tak więc szanse na zdobycie obligacji wyłącznie dzięki łutowi szczęścia są bliskie zeru, co umacnia ich zamierzoną rolę.

Jednocześnie nie chcieliśmy pozostawić w tyle graczy, którzy nie osiągnęli jeszcze X poziomu lub lubią grać na wyższych poziomach. Dodanie medali do równania wydawało się naturalnym rozwiązaniem: wyróżnienia w statystykach gracza wiele mówią o jego umiejętnościach i pozwalają wysnuć wnioski co do tego, jak daleko zaszedł pod względem doskonalenia technik bojowych. Uderzają też w tę czułą strunę, która powoduje, że chcecie grać coraz lepiej, doskonalić swoje umiejętności i podejmować nowe wyzwania. Im trudniej je zdobyć, tym trwalsze wspomnienia pozostawiają. Dodając obligacje jako kolejną nagrodę za zdobycie medali epickich lub osiągnięć bohatera bitwy, pozostajemy w zgodzie z koncepcją tej waluty i dajemy Wam cel, do którego możecie dążyć, inny niż uznanie i miłe wspomnienia.

Jak to działa?

Nakreśliliśmy dwie kategorie – medale epickie i osiągnięcia bohatera bitwy – i uporządkowaliśmy medale w nich według trudności. Inną zmienną mającą wpływ na liczbę obligacji jest wybrany przez Was poziom pojazdu – wybierzcie dowolny pojazd poziomu IV–X, w którym czujecie się mistrzami, i ruszajcie na pole bitwy. Miejcie jednak na uwadze, że im wyższy poziom pojazdu, tym więcej obligacji otrzymacie za osiągnięcie.

Aby podkreślić spajającą koncepcję obligacji, wyłączyliśmy nagrody za wiele bitew, takie jak: „Geniusz wojenny” i „Wilk w owczej skórze”, skupiając się na osiągnięciach za wybitną grę w jednej bitwie.
Liczba obligacji, które otrzymacie za poszczególne medale, może jescze ulec zmianie.

Gdzie można to sprawdzić?

Aby zobaczyć rozpiskę zdobytych medali, przejdźcie do okna „Statystyki po bitwie” i kliknijcie prawym przyciskiem myszy na „Raport szczegółowy”. Informacja o medalach jest w dziale „Obligacje”.

Jeśli chcecie z góry wiedzieć, ile obligacji jest wart dany medal, po prostu najedźcie na niego kursorem, aby otworzyć podpowiedź, w której będzie wyświetlona liczba obligacji przyznawana dla pojazdów poziomów IV–VII, VIII–IX i X.

Jeszcze jedna uwaga na koniec

Nowa zasada nie dotyczy medali uzyskanych przed wprowadzeniem wersji 9.20.1, bo przyznanie obligacji za wszystkie medale epickie i osiągnięcia bohatera bitwy zdobyte do dzisiaj zaburzyłoby ekonomię gry.

9.20(9.20.1) – nowa Galeria sław i klasyfikacja WTR

Nowy ranking osobisty oraz Sala chwały

Nowa odsłona „starej” oceny osobistej oraz Sala Chwały, zostaną zaimplementowane w wersji beta podczas wprowadzenia patcha 9.20.1. Więcej informacji powinno wkrótce pojawić się na oficjalnym portalu WoT i kanale YT.

Nowa Sala Chwały ma być zamiennikiem dotychczasowego Rankingu Ocen Osobistych. Głównymi założeniami nowego systemu rankingowego jest ujęcie tylko i wyłącznie bitew losowych oraz obliczanie statystyk dla każdego pojazdu osobno. Ogólna klasyfikacja gracza będzie obliczana na podstawie jego dokonań na każdym z pojazdów, jaki ma w garażu.

Do statystyk będzie brane pięć najważniejszych parametrów: procent przetrwanych bitew, uszkodzenia, uszkodzenia zablokowane przez pancerz, uszkodzenia po asyście oraz liczba zniszczonych czołgów. Co ciekawe każdy rodzaj pojazdu ma inny „główny” parametr, który jest dla niego najważniejszy np. LT (czołgi lekkie) opierają się na asyście, zaś SHT (czołgi super ciężkie) na odbitych obrażeniach. Klasyfikacja będzie aktualizowana regularnie, zaś przy każdej zmianie charakterystyk czy rebalansie, dane te będą brane pod uwagę podczas obliczeń naszego miejsca w rankingu.

WTR – nowa klasyfikacja World of Tanks

Tylko bitwy losowe. Włożenie zdecydowanie odmiennych pod względem rozgrywki trybów gry do jednego worka dało w wyniku klasyfikację pomieszania z poplątaniem. Efektem był praktycznie brak kryteriów pozwalających na stwierdzenie, czy gracz faktycznie posiada umiejętności, czy też gra w innych trybach. Aby wypracować statystyki, które coś znaczą, ograniczyliśmy obliczenia do najbardziej popularnego trybu – bitew losowych.

Klasyfikacje dla konkretnych pojazdów: Wyliczana jako niepodzielna wartość, klasyfikacja ukrywała wszelkie niuanse związane z pojazdami. Klasyfikacja jest obliczana osobno dla każdego pojazdu. Indywidualna specyfika każdego z pojazdów służy do ocenienia ogólnej efektywności gracza. Wybór czołgu określa wskaźniki efektywności zgodnie z ich znaczeniem dla konkretnego pojazdu.

Parametry efektywności

Zadane uszkodzenia: Większość bitew jest wygrywana przez zniszczenie wszystkich pojazdów przeciwnika, co oznacza, że zadane uszkodzenia to główny sposób na zwycięstwo.

Uszkodzenia przy asyście (przy wykryciu, ogłuszeniu lub zniszczeniu gąsienicy): Każdy gracz wie, że nie sposób zadać uszkodzeń bez wcześniejszego wykrycia przeciwnika. Efektywne wykrywanie, unieruchamianie i ogłuszanie znacząco przyczyniają się do zwycięstwa.

Uszkodzenia zablokowane przez pancerz: Zdolność do blokowania pocisków przeciwnika, wykorzystywania pancerza pojazdu i ściąganie ognia przeciwnika to kluczowe cechy wielu pojazdów opancerzonych

Liczba zniszczonych pojazdów przeciwnika: Każdy gracz znalazł się w sytuacji, gdzie zniszczenie pojazdu przeciwnika jest ważniejsze niż zadanie uszkodzeń.

Przetrwane bitwy: Im dłużej się gra, tym więcej zadaje się uszkodzeń i tym więcej wykrywa pojazdów przeciwnika. A skoro przetrwaliście bitwę, to prawdopodobnie ją wygraliście.

PRZYKŁADY: Parametr „Uszkodzenia zablokowane przez pancerz” nie mówi dużo o Bat.-Chat 25 T i innych słabo opancerzonych pojazdach, ale mówi sporo o dobrze chronionym Maus lub IS-7. Z tego powodu ten parametr będzie znaczący dla Maus, ale mniej ważny dla efektywności bojowej Bat.-Chat. Ten pojazd z kolei zadaje sporo uszkodzeń, więc to ten parametr będzie dla niego ważny. Podobnie rzecz ma się w przypadku liczby zniszczonych pojazdów przeciwnika, która jest parametrem dobrze określającym pojazdy o dużej szybkostrzelności i niskich uszkodzeniach na strzał (np. T-62A), natomiast nie jest tak ważna jak zadane uszkodzenia w przypadku JagdPZ E-100 i innych pojazdów o powalających uszkodzeniach podstawowych.Ta sama logika używana jest wobec innych parametrów: ich ważność zmienia się z pojazdu na pojazd, a wpływ, jaki mają na efektywność bojową pojazdu, zależy od ich średnich wartości na serwerze.

Reakcja na zmiany w grze: Klasyfikacja elastycznie dopasowuje się do zmian w balansie i strategii bojowej, ponieważ ocenia Wasze statystyki na tle średnich wartości na serwerze. Jeśli średni wskaźnik uszkodzeń dla danego pojazdu spadnie na całym serwerze, nie wpłynie to w ogóle na Waszą klasyfikację. jeśli uszkodzenia zablokowane przez pancerz stają się ważniejszym parametrem po aktualizacji, ich wpływ na klasyfikację danego pojazdu zwiększy się. W ten sposób ocena gracza jest zawsze dostosowywana do obecnego stanu gry.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej informacji na temat obliczeń w nowym systemie, zajrzyjcie do przewodnika po szczegóły na temat parametrów, obliczeń i wiele innych.

Galeria sław

Galeria Sław również otrzymała szereg poprawek i jest teraz dostępna zarówno na portalu, jak i w kliencie gry. Opiera się na nowej klasyfikacji, która rozbita jest na dwie tablice wyników: „Klasyfikacja ogólna”, gdy chcecie porównać się do znajomych i członków klanu, oraz „Klasyfikacja pojazdów”, jeśli chcecie sprawdzić efektywność swoich czołgów.

Znacząco przerobiliśmy interfejs tak, by ułatwić korzystanie z systemu:

    • Bardzo potrzebna opcja wyszukiwania pomaga zbudować listę porównania zarówno, gdy chcecie się porównać z konkretnym czołgistą, czy też ze wszystkimi członkami danego klanu

  • Filtr pojazdów, działający dokładnie tak jak w Tankopedii, pomaga znaleźć klasyfikację dla dowolnego pojazdu

  • Życie się toczy, umiejętności się szlifują, a wyniki gracza mogą zmienić się z dobrych na świetne w przeciągu kilku miesięcy. Nie musicie się jednak o to już martwić, bo dostępny jest filtr czasu, pozwalający na określenie przedziału czasu, który Was interesuje i prześledzenie zmian w osiągnięciach własnych lub swoich znajomych.

  • Dostępne jest teraz kompletne wyszczególnienie statystyk bitwy poprzez kliknięcie nazwy czołgisty w klasyfikacji. Nie trzeba już wędrować na stronę jego profilu. Jeżeli chcecie przejść do profilu gracza, wystarczy kliknąć na jego pseudonim.

  • Jeśli chcielibyście otrzymywać najnowsze raporty na temat swoich osiągnięć osobistych, są gotowe na stronie głównej Galerii chwał.

  • Poziomy bitew mają znaczenie, szczególnie jeśli spojrzy się na stosunek wygranych oraz liczbę zniszczonych pojazdów. Aby przedstawić sensowne dane, system tworzy teraz klasyfikację względem tych dwóch parametrów tylko dla graczy o średnim poziomie bitew równym 6,5 lub wyższym.

Nowy system klasyfikacji jest już dostępny. Wypróbujcie go i podzielcie się swoimi doświadczeniami. Pomoże to nam zidentyfikować obszary wymagające poprawy i dopracować wszystko przed publikacją!

Nowa klasyfikacja WTR będzie również dostępna w trakcie testów. Gdy dopracujemy nowe narzędzie, aktualna klasyfikacja odejdzie w zapomnienie i zostanie zastąpiona przez nowy system.

Nowa klasyfikacja jest zintegrowana z modyfikacją XVM i jej usługami. Jeśli się Wam podoba, z pewnością będzie Wam dostarczać najnowszych danych korzystając z nowych, rozbudowanych algorytmów. Pamiętajcie o zaktualizowaniu tego moda.

Kamuflaże i odznaki

Po raz kolejny, ale tym razem kilka oficjalnych screenów więcej szczegółów nt. kamuflaży znajdziecie tutaj: klik. Oficjalny Patch Notes aktualizacji 9.20.1 pod tym linkiem: klik.

Dodano nową nagrodę – Wzory Kamuflażu:

  • Za ukończenie każdego zestawu misji gracz otrzyma zestaw trzech niepowtarzalnych wzorów kamuflażu (letni, zimowy i pustynny):
    • Zestaw trzech wzorów kamuflażu dla pojazdów-nagród jest przyznawany na ukończenie wszystkich 75 misji;
    • Ten sam zestaw wzorów kamuflażu staje się dostępny dla każdego pojazdu danej nacji, do której należy zdobyty pojazd.

 

Pełna lista zmian

Nowe elementy

  • Aktualizacja misji osobistych

Myśl przewodnia zmian

  • Przerobiono oprawę wizualną i dźwiękową.
  • Dodano nowe nagrody.
  • Zmieniono warunki misji – aby otrzymać pojazd-nagrodę, nie jest już konieczne ukończenie misji w pojazdach wyższych poziomów.
  • Dodano rozkazy, które upraszczają wypełnianie misji osobistych.
  • Więcej szczegółów na temat zmian w misjach osobistych można zobaczyć w specjalnym filmie dostępnym w kliencie gry.

Interfejs i dźwięk

Całkowicie zmieniono interfejs misji osobistych:

  1. Zmieniono położenie karty misji osobistych – teraz znajduje się ona w górnym panelu w garażu pod przyciskiem Bitwa. Nazwa zakładki to „Kampania”.
  2. Dodano ekran „Ogólne”, który wyświetla wszystkie operacje.
  3. Zupełnie zmieniono ekran operacji – teraz wygląda on jak mapa geograficzna z celami wyświetlonymi jako jej obszary.
  4. Zupełnie zmieniono ekran nagród kampanii:
    1. teraz nagroda główna (pojazd) znajduje się w środku ekranu.
    2. dodano statystyki operacji – teraz gracz może zobaczyć, ile kredytów jest do zdobycia.

Dodano nowe dźwięki.

  1. Dodano specjalną ścieżkę dźwiękową dla misji osobistych.
  2. Dodano dźwięki interaktywne – im więcej misji w zestawie gracz ukończył, tym intensywniejsza jest odtwarzana muzyka.

Nowy sposób zdobywania pojazdów-nagród

Pochwały zamieniono na Komponenty:

  1. Aby otrzymać pojazd-nagrodę za operację, trzeba zebrać wszystkie pięć komponentów: kadłub, zawieszenie, działo, jednostkę napędową i radio.
  2. Każdy komponent odpowiada konkretnemu zestawowi misji w ramach operacji:
    1. Jednostka napędowa – zestaw misji dla czołgów lekkich.
    2. Zawieszenie – zestaw misji dla czołgów średnich.
    3. Kadłub (+wieża lub kabina) – zestaw misji dla czołgów ciężkich.
    4. Działo – zestaw misji dla niszczycieli czołgów.
    5. Radio – zestaw misji dla dział samobieżnych.
  3. Aby otrzymać komponent, trzeba ukończyć ostatnią (piętnastą) misję odpowiedniego zestawu.

Rozkazy

Dodano nowy zasób w grze – rozkazy: Rozkazy:

  1. Aby otrzymać rozkaz, trzeba wypełnić ostatnią misję dowolnego zestawu z wyróżnieniem
  2. Rozkazów można użyć (wydać) na każdej misji. W ten sposób:
    1. Wybrana misja zostanie uznana za ukończoną bez wyróżnienia.
    2. Gracz otrzyma nagrodę za spełnienie warunków podstawowych.
    3. Wykorzystany rozkaz pozostanie przyporządkowany do misji.
    4. Wykorzystany rozkaz nie zostanie usunięty, ale pozostanie wyłączony do momentu odzyskania go przez gracza.
  3. Aby odzyskać wykorzystany rozkaz, należy ukończyć daną misję z wyróżnieniem. Dzięki temu gracz z powrotem otrzymuje rozkaz i może go użyć ponownie.
  4. Liczba rozkazów używanych w misjach:
    1. Każda misja od 1. do 14. potrzebuje 1 rozkazu.
    2. Misja 15. potrzebuje 4 rozkazów.

Podsumowanie: rozkazów można użyć do pominięcia skomplikowanych misji lub misji, które gracz uzna za nieciekawe. Ważne: gracze mogą używać rozkazów na ostatniej misji w zestawie nawet, jeśli nie ukończyli poprzedzających 14 misji. Ukończywszy cztery zestawy misji z wyróżnieniem, gracze mogą natychmiast otrzymać ostatnią (piątą) część pojazdu.

Nowe nagrody

Dodano nowe nagrody – odznaki

  1. Odznaka II stopnia jest przyznawana wraz z pojazdem-nagrodą.
  2. Odznakę I stopnia można uzyskać za ukończenie wszystkich 75 misji danej operacji z wyróżnieniem.
  3. W ramach każdej operacji można uzyskać dwie odznaki:
    1. Po ukończeniu wszystkich misji we wszystkich operacjach, gracz otrzyma specjalną unikalną odznakę – Czempion I kampanii

Dodano nowe nagrody. Wzory kamuflażu:

  1. Zestaw trzech wzorców kamuflażu dla pojazdu nagrody jest przyznawany za ukończenie wszystkich 75 misji.
  2. Ten sam zestaw wzorców kamuflażu staje się dostępny dla dowolnego pojazdu tego samego kraju, do którego należy pojazd nagroda, po ukończeniu wszystkich 75 misji z wyróżnieniem
  3. Za ukończenie każdej operacji można zdobyć zestaw trzech unikalnych wzorców kamuflażu (letni, zimowy i pustynny):

Zmiany w warunkach misji

Misje w każdej operacji zostały dopasowane do głównej nagrody. Przykładowo, teraz wszystkie misje w operacji StuG IV można ukończyć w pojazdach V poziomu, misje w operacji T28 Heavy Tank Concept można ukończyć w pojazdach VII poziomu itd. Jednocześnie nie zmieniono warunków udziału. Gracze mogą wypełniać warunki misji nawet w pojazdach X poziomu.

Zwiększono różnorodność pobocznych warunków ostatnich (piętnastych) misji w każdym zestawie. Jest to spowodowane faktem, że dodatkowa nagroda ostatniej misji jest teraz cenniejsza – teraz można za nią otrzymać rozkazy.

Ważne! Jeśli warunki misji wymagają na przykład wykrycia 5 pojazdów przeciwnika, a gracz wykryje 7 pojazdów, jest oczywiste, że misja zostanie uznana za wykonaną. Ta zasada dotyczy wszystkich warunków liczbowych.

Następujące misje zostały zmienione

STUG IV

MISJA ZMIANA
CL-7

Warunek główny:

  • Przedtem: Wykryj i zadaj uszkodzenia 1 DS
  • Teraz: Zadaj uszkodzenia 1 DS
CL-9

Warunek główny:

  • Przedtem: Wykryj 2 pojazdy przeciwnika, pozostając niewykrytym
  • Teraz: Wykryj 1 pojazd przeciwnika, pozostając niewykrytym
CL-12

Warunek główny:

  • Przedtem: Wykryj pojazdy przeciwnika i umożliw sojusznikom zadanie 500 PW uszkodzeń wykrytym przez Ciebie pojazdom. Pozostań niewykryty w momencie zadawania tych uszkodzeń.
  • Teraz: Wykryj pojazdy przeciwnika i umożliw sojusznikom zadanie 250 PW uszkodzeń wykrytym przez Ciebie pojazdom. Pozostań niewykryty w momencie zadawania tych uszkodzeń.
CL-13

Warunek główny:

  • Przedtem: Wykryj pojazdy przeciwnika i umożliw sojusznikom zadanie 1500 PW uszkodzeń wykrytym przez Ciebie pojazdom
  • Teraz: Wykryj pojazdy przeciwnika i umożliw sojusznikom zadanie 1000 PW uszkodzeń wykrytym przez Ciebie pojazdom
CL-14

Warunek główny:

  • Przedtem: Wykryj pojazdy przeciwnika i umożliw sojusznikom zadanie 2000 PW uszkodzeń wykrytym przez Ciebie pojazdom
  • Teraz: Wykryj pojazdy przeciwnika i umożliw sojusznikom zadanie 1500 PW uszkodzeń wykrytym przez Ciebie pojazdom
CL-15

Warunek główny:

  • Przedtem: Uszkodzenia zadane przez Ciebie i przy Twojej asyście muszą wynieść 4000 PW
  • Teraz: Uszkodzenia zadane przez Ciebie i przy Twojej asyście muszą wynieść 3000 PW

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Przetrwaj
  • Teraz: Wygraj bitwę. Umożliw swoim sojusznikom zadanie uszkodzeń 4 pojazdom, wykrywając je lub niszcząc ich gąsienice.
CŚ-8

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 500 PW uszkodzeń czołgom średnim
  • Teraz: Zadaj 300 PW uszkodzeń czołgom średnim
CŚ-9

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 500 PW uszkodzeń czołgom ciężkim
  • Teraz: Zadaj 300 PW uszkodzeń czołgom ciężkim
CŚ-13

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 3000 PW uszkodzeń (Osobista/Pluton)
  • Teraz: Zadaj 2000 PW uszkodzeń (Osobista/Pluton)
CŚ-15

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Przetrwaj
  • Teraz: Wygraj bitwę. Zadaj uszkodzenia 5 pojazdom przeciwnika.
CC-7

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 1000 PW uszkodzeń
  • Teraz: Zadaj 500 PW uszkodzeń
CC-8

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 1000 PW uszkodzeń czołgom ciężkim
  • Teraz: Zadaj 500 PW uszkodzeń czołgom ciężkim
CC-12

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 1000 PW uszkodzeń
  • Teraz: Zadaj 500 PW uszkodzeń
CC-15

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj, otrzymaj i zablokuj łącznie 6000 PW uszkodzeń
  • Teraz: Zadaj, otrzymaj i zablokuj łącznie 4000 PW uszkodzeń

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Wygraj bitwę
  • Teraz: Wygraj bitwę. Zadaj 20% sumy uszkodzeń zadanych przez Twoją drużynę.
NC-15

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 3000 PW uszkodzeń
  • Teraz: Zadaj 2000 PW uszkodzeń

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Zniszcz 1 pojazd
  • Teraz: Wygraj bitwę. Zniszcz 2 pojazdy
DS-15

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Przetrwaj
  • Teraz: Wygraj bitwę. Zadaj 1000 PW uszkodzeń.
 

 

T28 HEAVY TANK CONCEPT

MISJA ZMIANA
CL-7

Warunek główny:

  • Przedtem: Wykryj i zadaj uszkodzenia 2 DS
  • Teraz: Wykryj i zadaj uszkodzenia 1 DS
CL-9

Warunek główny:

  • Przedtem: Wykryj 4 pojazdy przeciwnika, pozostając niewykrytym
  • Teraz: Wykryj 2 pojazdy przeciwnika, pozostając niewykrytym
CL-12

Warunek główny:

  • Przedtem: Wykryj pojazdy przeciwnika i umożliw sojusznikom zadanie 1000 PW uszkodzeń wykrytym przez Ciebie pojazdom. Pozostań niewykryty w momencie zadawania tych uszkodzeń.
  • Teraz: Wykryj pojazdy przeciwnika i umożliw sojusznikom zadanie 750 PW uszkodzeń wykrytym przez Ciebie pojazdom. Pozostań niewykryty w momencie zadawania tych uszkodzeń.
CL-14

Warunek główny:

  • Przedtem: Wykryj pojazdy przeciwnika i umożliw sojusznikom zadanie 3000 PW uszkodzeń wykrytym przez Ciebie pojazdom
  • Teraz: Wykryj pojazdy przeciwnika i umożliw sojusznikom zadanie 2500 PW uszkodzeń wykrytym przez Ciebie pojazdom
CL-15

Warunek główny:

  • Przedtem: Uszkodzenia zadane przez Ciebie i przy Twojej asyście muszą wynieść 5000 PW
  • Teraz: Uszkodzenia zadane przez Ciebie i przy Twojej asyście muszą wynieść 4000 PW

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Przetrwaj
  • Teraz: Wygraj bitwę. Umożliw swoim sojusznikom zadanie uszkodzeń 5 pojazdom, wykrywając je lub niszcząc ich gąsienice.
MT-6

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 3000 uszkodzeń pojazdom przeciwnika 3 różnych typów
  • Teraz: Zadaj 2000 uszkodzeń pojazdom przeciwnika 3 różnych typów
CŚ-8

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 1000 PW uszkodzeń czołgom średnim
  • Teraz: Zadaj 750 PW uszkodzeń czołgom średnim
CŚ-9

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 1000 PW uszkodzeń czołgom ciężkim
  • Teraz: Zadaj 750 PW uszkodzeń czołgom ciężkim
CŚ-12

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 2000 PW uszkodzeń
  • Teraz: Zadaj 1500 PW uszkodzeń
CŚ-15

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 2000 uszkodzeń NC.
  • Teraz: Zadaj 1000 uszkodzeń NC. Zniszczcie 2 niszczyciele czołgów.

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Przetrwaj Wygraj bitwę
  • Teraz: Wygraj bitwę. Zadaj uszkodzenia 6 pojazdom przeciwnika.
CC-7

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 2000 PW uszkodzeń
  • Teraz: Zadaj 1000 PW uszkodzeń
CC-8

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 2000 PW uszkodzeń czołgom ciężkim
  • Teraz: Zadaj 1000 PW uszkodzeń czołgom ciężkim
CC-12

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 1500 PW uszkodzeń
  • Teraz: Zadaj 1000 PW uszkodzeń
CC-15

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj, otrzymaj i zablokuj łącznie 8000 PW uszkodzeń
  • Teraz: Zadaj, otrzymaj i zablokuj łącznie 6000 PW uszkodzeń

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Wygraj bitwę
  • Teraz: Wygraj bitwę. Zadaj 20% sumy uszkodzeń zadanych przez Twoją drużynę.
NC-15

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 4000 PW uszkodzeń.
  • Teraz: Zadaj 3000 PW uszkodzeń.

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Zniszcz 2 pojazdy
  • Teraz: Wygraj bitwę. Zniszcz 3 pojazdy
DS-15

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Przetrwaj
  • Teraz: Wygraj bitwę. Zadaj 1500 PW uszkodzeń.
 

 

T-55A

MISJA ZMIANA
CL-3

Warunek główny:

  • Przedtem: Wykryj 5 pojazdów
  • Teraz: Wykryj 4 pojazdy
CL-5

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Wykryj pojazdy przeciwnika i umożliw swoim sojusznikom zadanie uszkodzeń 6 wykrytym przez Ciebie pojazdom
  • Teraz: Wykryj pojazdy przeciwnika i umożliw swoim sojusznikom zadanie uszkodzeń 5 wykrytym przez Ciebie pojazdom
CL-6

Warunek główny:

  • Przedtem: Umożliw swoim sojusznikom zadanie uszkodzeń 6 pojazdom, wykrywając je lub niszcząc ich gąsienice
  • Teraz: Umożliw swoim sojusznikom zadanie uszkodzeń 5 pojazdom, wykrywając je lub niszcząc ich gąsienice
CL-7

Warunek główny:

  • Przedtem: Wykryj i zadaj uszkodzenia 3 DS
  • Teraz: Wykryj i zadaj uszkodzenia 1 DS Zniszcz 1 DS
CL-9

Warunek główny:

  • Przedtem: Wykryj 6 pojazdów, pozostając niewykrytym
  • Teraz: Wykryj 4 pojazdy przeciwnika, pozostając niewykrytym
CL-12

Warunek główny:

  • Przedtem: Wykryj pojazdy przeciwnika i umożliw sojusznikom zadanie 2000 PW uszkodzeń wykrytym przez Ciebie pojazdom. Pozostań niewykryty w momencie zadawania tych uszkodzeń.
  • Teraz: Wykryj pojazdy przeciwnika i umożliw sojusznikom zadanie 1500 PW uszkodzeń wykrytym przez Ciebie pojazdom. Pozostań niewykryty w momencie zadawania tych uszkodzeń.
CL-15

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Przetrwaj
  • Teraz: Wygraj bitwę. Umożliw swoim sojusznikom zadanie uszkodzeń 4 pojazdom, wykrywając je lub niszcząc ich gąsienice
CŚ-15

Warunek główny:

  • Przedtem: Zniszcz 1 NC 1 poziomu wyżej
  • Teraz: Zadaj 2500 uszkodzeń NC

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Przetrwaj Wygraj bitwę. Zadaj 2000 PW uszkodzeń
  • Teraz: Wygraj bitwę. Zadaj uszkodzenia 7 pojazdom przeciwnika.
CC-8

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 3000 PW uszkodzeń czołgom ciężkim
  • Teraz: Zadaj 2000 PW uszkodzeń czołgom ciężkim
CC-14

Warunek główny:

  • Przedtem: Zniszcz 6 pojazdów 3 różnych typów
  • Teraz: Zniszcz 5 pojazdów 3 różnych typów
CC-15

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Wygraj bitwę
  • Teraz: Wygraj bitwę. Zadaj 25% sumy uszkodzeń zadanych przez Twoją drużynę.
NC-15

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Zniszcz 3 pojazdy
  • Teraz: Wygraj bitwę. Zniszcz 5 pojazdów
DS-15

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Przetrwaj
  • Teraz: Wygraj bitwę. Zadaj 3000 PW uszkodzeń.
 

 

OBJECT 260

MISJA ZMIANA
CL-3

Warunek główny:

  • Przedtem: Wykryj 7 pojazdów
  • Teraz: Wykryj 6 pojazdów
CL-5

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Wykryj pojazdy przeciwnika i umożliw swoim sojusznikom zadanie uszkodzeń 8 wykrytym przez Ciebie pojazdom
  • Teraz: Wykryj pojazdy przeciwnika i umożliw swoim sojusznikom zadanie uszkodzeń 6 wykrytym przez Ciebie pojazdom
CL-6

Warunek główny:

  • Przedtem: Umożliw swoim sojusznikom zadanie uszkodzeń 8 pojazdom, wykrywając je lub niszcząc ich gąsienice
  • Teraz: Umożliw swoim sojusznikom zadanie uszkodzeń 6 pojazdom, wykrywając je lub niszcząc ich gąsienice
CL-7

Warunek główny:

  • Przedtem: Wykryj i zadaj uszkodzenia 3 DS Zniszcz 1 DS
  • Teraz: Wykryj i zadaj uszkodzenia 2 DS
CL-9

Warunek główny:

  • Przedtem: Wykryj 7 pojazdów, pozostając niewykrytym
  • Teraz: Wykryj 6 pojazdów, pozostając niewykrytym
CL-15

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Przetrwaj
  • Teraz: Wygraj bitwę. Umożliw swoim sojusznikom zadanie uszkodzeń 5 pojazdom, wykrywając je lub niszcząc ich gąsienice.
CŚ-15

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 4000 PW uszkodzeń niszczycielom czołgów
  • Teraz: Zadaj 3500 PW uszkodzeń niszczycielom czołgów

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Przetrwaj Wygraj bitwę
  • Teraz: Wygraj bitwę. Zadaj uszkodzenia 8 pojazdom przeciwnika.
CC-8

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 4000 PW uszkodzeń czołgom ciężkim
  • Teraz: Zadaj 3000 PW uszkodzeń czołgom ciężkim
CC-11

Warunek główny:

  • Przedtem: Zadaj 5000 PW uszkodzeń
  • Teraz: Zadaj 4000 PW uszkodzeń
CC-14

Warunek główny:

  • Przedtem: Zniszcz 8 pojazdów 3 różnych typów
  • Teraz: Zniszcz 7 pojazdów 3 różnych typów
CC-15

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Wygraj bitwę
  • Teraz: Wygraj bitwę. Zadaj 25% sumy uszkodzeń zadanych przez Twoją drużynę.
NC-9

Warunek główny:

  • Przedtem: Zalicz 7 trafień z przebiciem pod rząd
  • Teraz: Zalicz 6 trafień z przebiciem pod rząd
NC-15

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Zniszcz 5 pojazdów
  • Teraz: Wygraj bitwę. Zniszcz 6 pojazdy
DS-15

Warunek poboczny:

  • Przedtem: Przetrwaj
  • Teraz: Wygraj bitwę. Zadaj 4000 PW uszkodzeń.

 

Obligacje i nagrody

Począwszy od wersji 9.20.1, medale epickie i osiągnięcia bohaterskie będą nagradzane także obligacjami. Wyjątkiem są już zebrane medale. Liczba obligacji nie jest jeszcze ostatecznie ustalona i może ulec zmianie.

Poprawki w unitarce

Zmiany:

  • Wyłączono nieistotne opcje w menu kontekstowym okna badań pojazdu, drzewa technologicznego i panelu pojazdu
  • Zbalansowano nagrody (kredyty i doświadczenie) za zwycięstwo i porażkę po ukończeniu unitarki
  • Nagrody otrzymane za ukończenie unitarki są wyświetlane w centrum powiadomień
  • Dodano powiadomienie o nieotrzymaniu nagrody za ponowne ukończenie unitarki
  • Zwiększono ilość informacji dostępną w oknie werbowania załogi

Poprawki:

  • Naprawiono błędy związane z niepoprawnym wyświetlaniem niektórych elementów interfejsu w trybie alternatywnych kolorów
  • Naprawiono błędy związane z zapisem i odczytem ustawień podczas wchodzenia do unitarki i opuszczania jej (panel pojazdu i celowniki)
  • Naprawiono błędy związane z niepoprawnym wyświetlaniem niektórych wskazówek w grze (utrata maskowania w czasie strzelania, powrót do koła bazy)
  • Naprawiono rzadki błąd związany z niepoprawnym wyświetlaniem przycisku Pomiń szkolenie
  • Usunięto w tym trybie wyświetlanie wyników bitwy w centrum powiadomień
  • Naprawiono błąd związany z wyświetlaniem okna umowy licencyjnej podczas restartowania klienta gry
  • Uaktualniono charakterystyki pojazdów na ekranie wczytywania unitarki
  • Linie muzyczne w bitwie, garażu i w końcowym filmie unitarki nie nakładają się już
  • Dodano opisy nagród do ekranu zwycięstwa
  • Naprawiono błędy związane z zachowaniem botów
  • Naprawiono błędy związane z wyświetlaniem granic mapy

Usprawnienia wielkiej bitwy

Dokonano następujące zmiany w tym trybie bitwy:

  1. Komunikat o zwycięstwie lub porażce: dodano nowy komunikat o zwycięstwie lub porażce tak, żeby gracze wiedzieli kiedy i dlaczego zakończyła się bitwa. Komunikat wyświetla różne animacje dla zwycięstwa, porażki i remisu. Dodatkowy tekst dostarcza informacji o powodzie zakończenia bitwy. Jeśli bitwa zakończy się ze względu na zajęcie bazy, pasek postępu zajęcia bazy zostaje zablokowany tuż przed wyświetleniem komunikatu, aby pokazać, że wyniku bitwy nie da się już zmienić. Ta funkcjonalność stosuje się globalnie do wszystkich bitew losowych i rankingowych.
  2. Uaktualniono podpowiedzi nagrody, które opisują różne warunki ukończenia wielkiej bitwy i innych typów bitew losowych. Zmieniono je dla uproszczenia opisu.
  3. Ulepszono interfejs w trybie wielkiej bitwy: zmniejszono przeźroczystość tła listy drużyny, aby łatwiej można było odczytać informacje na jasnych tłach (niebo, woda itp.). Dodano krawędzie w górnym panelu, aby bardziej wyróżnić puste paski postępu.

Przerobiono kolejne pojazd do jakości HD

Lista pojazdów, których modele są teraz dostępne w jakości HD:

  1. M6
  2. T-34-3
  3. Batignolles-Châtillon 155 mle. 58
  4. Batignolles-Châtillon 155 mle. 55
  5. Vickers Medium Mk. I
  6. Valentine
  7. Vickers Medium Mk. II
  8. Churchill I
  9. Valentine AT
  10. STB-1
  11. Valentine II
  12. Object 416
  13. T-150
  14. KV-4
  15. T-44-122
  16. FV215b

Zmiana na Wwise 2017.1.1

Zmieniono na nową wersję – Wwise 2017.1.1, co pozwala na kolejne usprawnienia dźwięku.

Poprawki w systemie losującym

  • Teraz system losujący stara się skomponować drużyny, biorąc pod uwagę role pojazdów w ramach ich typów, np. czołg Maus jest stawiany naprzeciw innego czołgu Maus, Type 5 Heavy lub E 100, podczas gdy czołg T57 Heavy jest stawiany naprzeciw AMX 50B itp. Jednakże w pewnych sytuacjach ustalenie składów według ról nie będzie możliwe, np. w przypadku plutonów, w których skład wchodzą pojazdy o różnych rolach.
  • Zwiększono szansę dostania się na szczyt listy przez graczy grających w plutonie.
  • Wyrównano szanse na znalezienie się na szczycie / w środku / na dole stawki dla pojazdów z różnych klas (poprzednio czołgi ciężkie i średnie zbyt często brały udział w bitwach jedno-poziomowych, podczas gdy działa samobieżne i niszczyciele czołgów uczestniczyły raczej w rozgrywkach ±2 i ±1).
  • Zwiększono szanse na znalezienie składów w wielkiej bitwie.

Zmiany w pojazdach

Wielka Brytania

Dodano następujące pojazdy:

  • Super Conqueror (zamiast FV215b)

Zmiany charakterystyk technicznych następujących pojazdów:

  • Caernarvon
    • Zmieniono nazwę drugiej wieży z Centurion Action X* na Centurion 32-pdr
    • Dodano działo OQF 32-pdr Gun Mk. II z magazynem amunicji o pojemności 50 pocisków do wieży Centurion 32-pdr. Działo ma następujące parametry
      • kąt uniesienia działa: 18 stopni
      • kąt opuszczenia działa: -10 stopni
      • rozrzut na 100 m: 0,34
      • czas ładowania: 6,5 s
      • czas celowania: 2,3 s
    • Dodano pocisk APCBC Mk. 3 dla działa OQF 32-pdr Gun Mk. II. Pocisk ma następujące parametry
      • uszkodzenia: 280
      • penetracja: 220 mm
      • prędkość pocisku: 878 m/s
    • Dodano pocisk APDS Mk. 3 dla działa OQF 32-pdr Gun Mk. II. Pocisk ma następujące parametry
      • uszkodzenia: 280
      • penetracja: 252 mm
      • prędkość pocisku: 1098 m/s
    • Dodano pocisk HE Mk. 3 dla działa OQF 32-pdr Gun Mk. II. Pocisk ma następujące parametry
      • uszkodzenia: 370
      • penetracja: 47 mm
      • prędkość pocisku: 878 m/s
    • Usunięto działo OQF 20-pdr Gun Type A Barrel z magazynem amunicji o pojemności 60 pocisków dla wieży Centurion Action X*
    • Usunięto działo OQF 20-pdr Gun Type B Barrel z magazynem amunicji o pojemności 60 pocisków dla wieży Centurion Action X*
    • Usunięto pocisk AP Mk. 1 dla działa OQF 20-pdr Gun Type A Barrel
    • Usunięto pocisk APC Mk. 2 dla działa OQF 20-pdr Gun Type A Barrel
    • Usunięto pocisk HE Mk. 3 dla działa OQF 20-pdr Gun Type A Barrel
    • Usunięto pocisk AP Mk. 1 dla działa OQF 20-pdr Gun Type B Barrel
    • Usunięto pocisk APC Mk. 2 dla działa OQF 20-pdr Gun Type B Barrel
    • Usunięto pocisk HE Mk. 3 dla działa OQF 20-pdr Gun Type B Barrel
    • Zmieniono nośność zawieszenia FV221A z 63.000 kg na 64.000 kg
    • Zwiększono rozrzut podczas ruchu dla zawieszenia FV221 o 12%
    • Zwiększono rozrzut podczas ruchu dla zawieszenia FV221A o 14%
    • Zwiększono rozrzut podczas obrotu kadłuba dla zawieszenia FV221 o 12%
    • Zwiększono rozrzut podczas obrotu kadłuba dla zawieszenia FV221A o 14%
    • Zwiększono rozrzut podczas obrotu wieży dla działa OQF 17-pdr Gun Mk. VII dla wieży Centurion 32-pdr o 25%
    • Zmieniono prędkość obrotu wieży Centurion Mk. II z 30 st./s na 26 st./s.
    • Zmieniono prędkość obrotu wieży Centurion 32-pdr z 36 st./s na 30 st./s.
    • Ulepszono pancerz kadłuba i wieży.
    • Zmieniono kąt uniesienia działa OQF 17-pdr Gun Mk. VII dla wieży Centurion Mk. II z 15 stopni na 18 stopni
    • Zmieniono kąt opuszczenia działa OQF 17-pdr Gun Mk. VII dla wieży Centurion Mk. II z -8 stopni na -10 stopni
  • Conqueror
    • Zmieniono nazwę pierwszej wieży z Centurion Action X** na Conqueror Mk. II
    • Zmieniono nazwę drugiej wieży z Conqueror Mk. II na Conqueror Mk. II ABP
    • Dodano działo OQF 32-pdr Gun Mk. II z magazynem amunicji o pojemności 50 pocisków dla wieży Conqueror Mk. II. Działo ma następujące parametry
      • kąt uniesienia działa: 15 stopni
      • kąt opuszczenia działa: -10 stopni
      • rozrzut na 100 m: 0,33
      • czas ładowania: 5,9 s
      • czas celowania: 2,1 s
    • Dodano działo OQF 32-pdr Gun Mk. II z magazynem amunicji o pojemności 50 pocisków dla wieży Conqueror Mk. II ABP. Działo ma następujące parametry:
      • kąt uniesienia działa: 15 stopni
      • kąt opuszczenia działa: -10 stopni
      • rozrzut na 100 m: 0,33
      • czas ładowania: 5,9 s
      • czas celowania: 2,1 s
    • Dodano pocisk APCBC Mk. 3 dla działa OQF 32-pdr Gun Mk. II. Pocisk ma następujące parametry
      • uszkodzenia: 280
      • penetracja: 220 mm
      • prędkość pocisku: 878 m/s
    • Dodano pocisk APDS Mk. 3 dla działa OQF 32-pdr Gun Mk. II. Pocisk ma następujące parametry
      • uszkodzenia: 280
      • penetracja: 252 mm
      • prędkość pocisku: 1098 m/s
    • Dodano pocisk HE Mk. 3 dla działa OQF 32-pdr Gun Mk. II. Pocisk ma następujące parametry
      • uszkodzenia: 370
      • penetracja: 47 mm
      • prędkość pocisku: 878 m/s
    • Usunięto działo OQF 20-pdr Gun Type A Barrel z magazynem amunicji o pojemności 65 pocisków dla wieży Centurion Action X**
    • Usunięto działo OQF 20-pdr Gun Type B Barrel z magazynem amunicji o pojemności 65 pocisków dla wieży Centurion Action X**
    • Usunięto działo OQF 20-pdr Gun Type A Barrel z magazynem amunicji o pojemności 65 pocisków dla wieży Conqueror Mk. II
    • Usunięto działo OQF 20-pdr Gun Type B Barrel z magazynem amunicji o pojemności 65 pocisków dla wieży Conqueror Mk. II
    • Usunięto pocisk AP Mk. 1 dla działa OQF 20-pdr Gun Type A Barrel
    • Usunięto pocisk APC Mk. 2 dla działa OQF 20-pdr Gun Type A Barrel
    • Usunięto pocisk HE Mk. 3 dla działa OQF 20-pdr Gun Type A Barrel
    • Usunięto pocisk AP Mk. 1 dla działa OQF 20-pdr Gun Type B Barrel
    • Usunięto pocisk APC Mk. 2 dla działa OQF 20-pdr Gun Type B Barrel
    • Usunięto pocisk HE Mk. 3 dla działa OQF 20-pdr Gun Type B Barrel
    • Zmieniono nośność zawieszenia Conqueror Mk. I z 65 004 kg na 65 504 kg
    • Zmieniono czas przeładowania działa 120 mm Gun L1A1 dla wieży Conqueror Mk. II ABP z 10,5 s na 11,3 s
    • Zmieniono prędkość obrotu wieży Conqueror Mk. II z 36 st./s na 30 st./s.
    • Zmieniono prędkość obrotu wieży Conqueror Mk. II ABP z 34 st./s na 32 st./s.
    • Ulepszono pancerz kadłuba i wieży.
    • Zmieniono kąt opuszczenia działa 120 mm Gun L1A1 dla wieży Conqueror Mk. II ABP z -7 stopni na -10 stopni
  • FV215b
    • FV215b został przeniesiony do kategorii specjalnej
    • Zmieniono cenę sprzedaży na 5 złota.
  • Centurion Mk. I
    • Ulepszono pancerz wieży.
  • Centurion Mk. 7/1
    • Ulepszono pancerz wieży.
  • Challenger
    • Dodano działo OQF 32-pdr AT Gun Mk. II z magazynem amunicji o pojemności 30 pocisków dla wieży Avenger. Działo ma następujące parametry
      • kąt uniesienia działa: 20 stopni
      • kąt opuszczenia działa: -10 stopni
      • kąty wychylenia działa: -60/60 stopni
      • rozrzut na 100 m: 0,35
      • czas ładowania: 7,8 s
      • czas celowania: 2 s
    • Dodano pocisk APCBC Mk. 3 dla działa OQF 32-pdr AT Gun Mk. II. Pocisk ma następujące parametry
      • uszkodzenia: 280
      • penetracja: 220 mm
      • prędkość pocisku: 878 m/s
    • Dodano pocisk APDS Mk. 3 dla działa OQF 32-pdr AT Gun Mk. II. Pocisk ma następujące parametry
      • uszkodzenia: 280
      • penetracja: 252 mm
      • prędkość pocisku: 1098 m/s
    • Dodano pocisk HE Mk. 3 dla działa OQF 32-pdr AT Gun Mk. II. Pocisk ma następujące parametry
      • uszkodzenia: 370
      • penetracja: 47 mm
      • prędkość pocisku: 878 m/s
    • Zmieniono prędkość obrotu wieży Challenger z 14 st./s na 16 st./s
    • Zmieniono prędkość obrotu wieży Avenger z 16 st./s na 18 st./s
  • FV4202
    • Zmieniono moc silnika Rolls-Royce Meteor 202B z 510 k.m. na 650 k.m.
    • Ulepszono pancerz wieży
  • Charioteer
    • Zmieniono kąt opuszczenia działa OQF 20-pdr AT Gun Type A Barrel z -5 stopni na -9 stopni
    • Zmieniono kąt opuszczenia działa OQF 20-pdr AT Gun Type B Barrel z -5 stopni na -9 stopni
    • Zmieniono kąt opuszczenia działa 105 mm AT Gun L7 z -5 stopni na -10 stopni
  • FV4004 Conway
    • Dodano działo B.L. 5.5-in. AT Gun z magazynem amunicji o pojemności 30 pocisków dla wieży FV4004 Conway. Działo ma następujące parametry
      • kąt uniesienia działa: 10 stopni
      • kąt opuszczenia działa: -10 stopni
      • kąty wychylenia działa -90/90 stopni
      • rozrzut na 100 m: 0,38
      • czas ładowania: 14,4 s
      • czas celowania: 2,4 s
    • Dodano pocisk AP Mk. 1 dla działa B.L. 5.5-in. AT Gun Pocisk ma następujące parametry
      • uszkodzenia: 600
      • penetracja: 260 mm
      • prędkość pocisku: 850 m/s
    • Dodano pocisk HE Mk. 1T dla działa B.L. 5.5-in. AT Gun. Pocisk ma następujące parametry
      • uszkodzenia: 770
      • penetracja: 70 mm
      • prędkość pocisku: 850 m/s
    • Dodano pocisk HESH Mk. 1 dla działa B.L. 5.5-in. AT Gun Pocisk ma następujące parametry
      • uszkodzenia: 770
      • penetracja: 200 mm
      • prędkość pocisku: 850 m/s
    • Zmieniono prędkość obrotu wieży FV4004 Conway z 16 st./s na 18 st./s
    • Zmieniono kąt opuszczenia działa 120 mm AT Gun L1A1 dla wieży FV4004 Conway z -5 stopni na -10 stopni
    • Zmieniono prędkość maksymalną z 35 km/godz. na 40 km/godz.
    • Zmieniono prędkość cofania z 20 km/godz. na 15 km/godz.
  • FV4005 Stage II
    • Dodano silnik Rolls-Royce Griffon. Silnik ma następujące parametry:
      • moc: 950 k.m.
      • prawdopodobieństwo pożaru: 20%
    • Usunięto silnik Rolls-Royce Meteor Mk. IVB
    • Zmniejszono rozrzut przy obrocie wieży działa 183 mm L4 o 12%.
    • Zmieniono prędkość obrotu wieży z 12 st./s na 16 st./s
    • Zmieniono kąt pochylenia działa z -5 stopni na -10 stopni
    • Zmieniono kąty wychylenia działa z -45/45 na -90/90 stopni
    • Zwiększono pojemność magazynu amunicji z 12 na 20 pocisków
  • Centurion Action X
    • Ulepszono pancerz wieży.

 

Niemcy

Zmiany charakterystyk technicznych następujących pojazdów:

  • Rheinmetall Panzerwagen
    • Zmniejszono rozrzut podczas ruchu o 22%
    • Zmniejszono rozrzut podczas obrotu kadłuba o 22%
    • Zmniejszono rozrzut podczas obrotu wieży dla działa 105 mm Kanone o 17%
    • Zmieniono czas przeładowania z 10 s na 9 s
    • Zmieniono czas celowania z 1,9 s na 1,6 s
    • Zmieniono uszkodzenia od pocisku Exp. APDS dla działa 105 mm Kanone z 360 na 320
    • Zmieniono uszkodzenia od pocisku Exp. HE dla działa 105 mm Kanone z 440 na 420
    • Zmieniono uszkodzenia od pocisku Exp. HEAT dla działa 105 mm Kanone z 360 na 320
    • Zmieniono pojemność magazynu amunicji z 30 na 35 pocisków

 

Chiny

Zmiany charakterystyk technicznych następujących pojazdów:

  • Type 59
    • Zmniejszono rozrzut podczas ruchu o 22%
    • Zmniejszono rozrzut podczas obrotu kadłuba o 22%
    • Zmieniono rozrzut podczas obrotu wieży o 25%
    • Zmieniono czas celowania z 2,9 s na 2,3 s
    • Zmieniono pojemność magazynu amunicji z 34 na 50 pocisków
  • T-34-3
    • Zmieniono czas celowania z 3,4 s na 2,9 s
    • Zmieniono kąt pochylenia działa na tyle pojazdu z 0 do -4 stopni
    • Zwiększono pancerz wieży i kadłuba.
  • 59-Patton
    • Zmieniono penetrację pocisku AP M318 z 190 mm na 212 mm
  • WZ-132-1
    • Zmieniono pojemność magazynu amunicji z 36 na 40 pocisków

 

ZSRR

Zmiany charakterystyk technicznych następujących pojazdów:

  • T-100 LT
    • Zmieniono czas przeładowania z 8.4 s na 7.8 s
    • Zmieniono pojemność magazynu amunicji z 38 na 43 pocisków

 

USA

Nowe pojazdy

  • T71 CMCD (czołg lekki VII poziomu dodany w drzewie amerykańskim pomiędzy czołgami T37 i M41 Bulldog)
  • Zmieniono nazwę T71 na T71 DA
  • M48A5 Patton (new model instead of M48A1 Patton)

Zmiany charakterystyk technicznych następujących pojazdów:

  • XM551 Sheridan
    • Zmieniono uszkodzenia od pocisku Exp. APDS dla działa 105 mm Lightweight Gun z 360 na 390
    • Zmieniono uszkodzenia od pocisku Exp. HE dla działa 105 mm Lightweight Gun z 440 na 480
    • Zmieniono uszkodzenia od pocisku Exp. HEAT dla działa 105 mm Lightweight Gun z 360 na 390
    • Zmieniono pojemność magazynu amunicji dla działa 105 mm Lightweight Gun z 37 na 42
  • M41 Walker Bulldog, T49.
    • Usunięto działo 76 mm Gun T91E5 z magazynem amunicji o pojemności 60 pocisków dla wieży M41
    • Usunięto działo 76 mm Gun T91E5 z magazynem amunicji o pojemności 72 pocisków dla wieży M41A1
    • Usunięto pocisk HVAP-DS-T M331A2 dla działa 76 mm Gun T91E5
    • Usunięto pocisk HE M352 for 76 mm Gun T91E5
    • Usunięto pocisk HEAT-T M496 dla działa 76 mm Gun T91E5

 

Francja

Zmiany charakterystyk technicznych następujących pojazdów:

  • Bat.-Châtillon 155 55
    • Zmieniono wagę z 46,33 na 33,99 t
    • Zmieniono nośność zawieszenia Batignolles-Châtillon 155 mle. 55 z 47 000 kg na 35 000 kg
    • Zmieniono nośność zawieszenia Batignolles-Châtillon 155 mle. 56 z 50 000 kg na 38 000 kg
    • Zmieniono moc silnika SOFAM 12 GS/A z 810 k.m. na 630 k.m.
    • Zmieniono moc silnika SOFAM 12 GS z 770 k.m. na 600 k.m.
    • Zmniejszono opancerzenie kadłuba i wieży.
  • Bat.-Châtillon 155 58
    • Zmniejszono opancerzenie kadłuba i wieży
  • AMX 13 105
    • Zmieniono uszkodzenia od pocisku OCC-105 D. 1504 dla działa 105 mm D. 1504 z 360 na 390
    • Changed uszkodzenia of the OE-105-Mle. 60 D. 1504 dla działa 105 mm D. 1504 z 440 na 480
    • Zmieniono uszkodzenia od pocisku OFL-105 D. 1504 dla działa 105 mm D. 1504 z 360 na 390
    • Zmieniono pojemność magazynu amunicji z 30 na 33 pocisków

 

Japonia

Zmiany charakterystyk technicznych następujących pojazdów:

  • STB-1
    • Ulepszono pancerz wieży.

W 9.20.1 zostanie wprowadzony szereg unikalnych odznak, które otrzymujecie za uczestnictwo w misjach osobistych i konkretne osiągnięcia. Odznaki będą pokazywać Wasze wyniki w sezonie MO. Będą wyświetlane obok Waszych nazw we wszystkich bitwach tak, żeby każdy je widział (analogicznie do odznaczeń za Bitwy rankingowe).

Dodano nową nagrodę – Odznaki

  • W każdej operacji można zdobyć dwie odznaki:
    • Odznakę poziomu II zdobywa gracz wraz z pojazdem;
    • Odznakę poziomu I otrzymuje się za ukończenie wszystkich 75 misji w danej operacji z wyróznienem.
  • Po ukończeniu wszystkich misji we wszystkich operacjach gracz otrzymuje specjalną odznakę: Mistrz Pierwszej Kampanii.

Misje Indywidualne ( zmiana interfejsu )

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Prześlijcie nam poprzez forum wszelkie swoje opinie – dotyczące listy medali i mechaniki obligacji – a my włączymy się w rozmowę. Nie możemy się doczekać poznania Waszych sugestii w miarę, jak będziemy szlifować tę nową funkcjonalność przed ukazaniem się nowej wersji. Jesteśmy też otwarci na Wasze sugestie w czasie całej naszej pracy nad dodawaniem nowych sposobów zdobywania obligacji.

UDOSTĘPNIJ W SIECIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH LUB DYSKUTUJ NA FORUM 

Źródła: worldoftanks.eu/pl

rykoszet.info

Author Patryk Czyz
Published
Views 488

Zaloguj się

Najbliższe mecze